Gümnaasiumi eesti keel
Tekijät
Madli Kumpas, Argo Mund, Margit RossTehtäväkokoelman tekijät
Madli Kumpas, Argo Mund, Margit RossKustantamo
Kuuluu paketteihin
-
Oppimateriaali sisältää 31 lukua ja 184 tehtävää, joista 0 sijaitsee kirjan luvuissa ja 184 opettajan tehtäväkokoelmassa.
-
Tekijät
Madli Kumpas, Argo Mund, Margit Ross -
Tehtäväkokoelman tekijät
Madli Kumpas, Argo Mund, Margit Ross -
Aine
Viro -
Luokka
Lukio -
Teoksen kieli
Viro -
Kustantamo
Koolibri -
Opetussuunnitelma
Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2011, Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2023 -
Kuuluu paketteihin
Eesti keel ja kirjandus gümnaasiumile õpetajale, Eesti keel ja kirjandus gümnaasiumile õpilasele, Erakasutaja, Erakasutaja kasutuslitsents õpikeskkonnas Opiq, Klassipakett 2024/25, Õpetaja 2022/23, Õpetaja 2023/24, Õpetaja 2023/24 – isiklik, Õpilane 2022/23, Õpilane 2023/24, Õpilane 2023/24 – isiklik, Õpilane 2023/24 - SOODUSHIND!, Õpilane 2024/25, Õpilane 2024/25 – isiklik, Õpilane 2024/25 - SOODUSHIND!
Sarja viimane, gümnaasiumi lõpuklassile mõeldud õpikomplekt „Johannes 3” ühendab kursused „Teksti keel ja stiil” ning „Praktiline eesti keel III”. Komplekt koosneb õpikust ja mahukast töövihikust, mis ühendavad teoreetilised teadmised praktiliste oskustega.
Abituuriumi eesti keele kursused keskenduvad olulisel määral riigieksamiks ettevalmistusele ja nii on palju tähelepanu pööratud funktsionaalse lugemisoskuse arendamisele, tekstide stiilile ja keele kasutusvaldkondade eripärale. Jätkates sarja üldisi metoodilisi põhimõtteid, pakub „Johannes 3” rohkesti autentseid tekste, teadmised-oskused omandatakse samm-sammult ülesannete kaudu, järjekindlalt tegeldakse sõnavaratöö ja õigekeelsusküsimustega. Varasemast rohkem on fookuses ilukirjandus- ja teadustekstid.
Komplekti ülesehitus järgib sarja eelmiste osade põhimõtteid. Õpik ja töövihik on tihedalt seotud ning liikumine õpiprotsessis viidete toel lihtne ja selge.
1. Sissejuhatav peatükk
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
1.1. |
Hea abiturient
Tutustu ilmaiseksi! |
1.2. | Kui oled sissejuhatava peatüki läbi töötanud, |
1.3. | Sõna roll ühiskonnas |
1.4. | KIRJUTAMISKOOL |
2. Esimene peatükk
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
2.1. | Kui oled 1. peatüki läbi töötanud, |
2.2. | Norm ühiskonnas |
2.3. | Keelenorm |
2.4. | Keelemäng ja teadus |
2.5. | Sõna tähendus |
2.6. | Kujundlikkus ja keelemood |
2.7. | KIRJUTAMISKOOL |
3. Teine peatükk
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
3.1. | Kui oled 2. peatüki läbi töötanud, |
3.2. | Loov keelekasutus |
3.3. | Poeetika |
3.4. | Ilukirjandus ja stiil |
3.5. | Autori hääl ja paroodia |
3.6. | Tõlge ja intertekstuaalsus |
3.7. | KIRJUTAMISKOOL |
4. Kolmas peatükk
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
4.1. | Kui oled 3. peatüki läbi töötanud, |
4.2. | Tekstide liigitamine |
4.3. | Lugemisstrateegiad |
4.4. | Arvamus ja argument |
4.5. | Ametisuhtlus |
4.6. | Võrgusuhtlus ja maine |
4.7. | KIRJUTAMISKOOL |
5. Neljas peatükk
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
5.1. | Kui oled 4. peatüki läbi töötanud, |
5.2. | Teadusvaldkonnad |
5.3. | Teadusteksti vorm ja stiil |
5.4. | Kontekst ja viitamine |
5.5. | Teaduslik uurimus |
5.6. | Teadus ja eetika |