Tunni ülesehitus
- Sissejuhatus, 10 min
- 36 ülesande mäng, 20 min
- Peastarvutamine. Naturaalarvud, 10 min
- Kokkuvõte, 5 min
Ettevalmistus
Õpetaja paigutab klassi rühmalauad (nt kuus 4-liikmelist rühma) ja nummerdab need. Lõigata lahti rühmadesse jagamise sedelid. Varuda eri värvi paberilehti, igale rühmale A4 ruuduline leht ja täring. Printida igale rühmale tööleht.
Eelteadmised
Õpilane
- liidab, lahutab, korrutab, jagab miljoni piires;
- kujutab arve arvkiirel;
- teisendab ajaühikuid, pikkusühikuid, massiühikuid, rahaühikuid;
- leiab tähe arvväärtust avaldises;
- leiab ristküliku ja ruudu ümbermõõtu ning pindala;
- leiab kolmnurga ümbermõõtu;
- arvutab kiirust, teepikkust ja tee läbimiseks kuluvat aega;
- leiab tekstülesandest vajalikud andmed ning nendega arvutada;
- leiab osa tervikust.
Eesmärgid
Õpilane
- kordab ja kinnistab 4. klassi matemaatikakursuses läbitud teemasid;
- tuletab meelde naturaalarvu mõiste ja arvu järgud.
Seotud materjal
- ptk 2.1 „Kordamine. Naturaalarvud“
- lk 6, 7
- lk 4, 5
- lk 4
Märksõnad ja meetodid
- Number, arv, liitmine, lahutamine, korrutamine, jagamine, tehete järjekord, arvu ruut, ümbermõõt, pindala, ristkülik, ruut, kolmnurk, kiirus, aeg, teepikkus, rahaühikud, ajaühikud, massiühikud, pikkusühikud, arvkiir, murd, osa tervikust, miljon, jääk, jäägiga jagamine
- Rühmatöö, 36 ülesande mäng, ühine arutelu, animatsioon
Lõiming
- Matemaatika 4. kl (Number ja arv. Arvud 1 000 000-ni)
- Ajalugu 6. kl (Muistne India)
Läbivad teemad
- Kultuuriline identiteet
- Elukestev õpe ja karjääri kujundamine (õpioskuste arendamine)
- Tehnoloogia ja innovatsioon (Opiqu kasutamine)