Параграф 3.6 (Tehnoloogia)

Standardid

3D-printimine — tuuleturbiin

Järgmise põlvkonna teadusstandardid

  • 3–5-ETS 1–2: mitme võimaliku lahenduse loomine probleemile ja nende võrdlemine, lähtudes sellest, kui hästi lahendus vastab probleemi kriteeriumitele ja piirangutele.
  • 3–5-ETS 1–3: korrektsete katsete kavandamine ja tegemine, mille käigus kontrollitakse muutujaid ja võetakse arvesse tõrkekohad, et teha kindlaks mudeli või prototüübi parandatavad aspektid.
  • 4-PS 3–2: tähelepanekute tegemine selle tõestamiseks, et energiat saab edastada ühest kohast teise heli, valguse, soojuse ja elektrivoolu abil.
  • MS-PS 3–5 energia: argumentide koostamine, kasutamine ja esitamine selle kohta, et kui objekti kineetiline energia muutub, siis toimub energia ülekanne ühelt objektilt teisele.
  • MS-ETS 1–2. Konstruktsiooniliste lahenduste konkureeriv hindamine süstemaatilise protsessi käigus, et määrata nende sobivusprobleemi kriteeriumite ja piirangutega.

03 Muud standardid

Põhimõttelised üldstandardid

  • 3.MD.D.8. Tegeliku elu probleemide kindlakstegemine ja andmete kasutamine, mis hõlmab hulknurga ümbermõõtu, sealhulgas ümbermõõdu leidmist antud küljepikkuse korral, tundmatu küljepikkuse leidmist ja sama ümbermõõdu ning erineva pindala või sama pindala ja erineva ümbermõõduga ristkülikute esitamist.
  • 4.GA1. Geomeetria: punktid, jooned, joonte lõigud, kiired, nurgad (täis-, terav-, nürinurk) ning rist- ja paralleeljooned. Nende tuvastamine kahemõõtmelistel kujutistel.

Rahvusvaheline haridustehnoloogia ühing

  • Loovus ja uuendus
    1a. Olemasolevate teadmiste rakendamine uute ideede, toodete või protsesside genereerimiseks. 1b. Algupäraste tööde loomine individuaalse või rühmatöö tulemusena.

3D-printimine — õhupallmootoriga auto

Järgmise põlvkonna teadusstandardid

  • 3–5-ETS1-1 Tehniline projekteerimine. Lihtsa projekteerimisprobleemi määratlemine, mis kajastab vajadust või soovi, mis sisaldab kindlaid edukriteeriume ja piiranguid materjalide, aja või kulude osas.
  • 3PS2-2 Vaatluste ja/või mõõtmiste tegemine objekti liikumise kohta, et saada tõend seose kasutamise kohta tulevaste liikumiste ennustamiseks.
  • 4PS3-1 Tõendusmaterjalide kasutamine objekti kiiruse ja objekti energia vahelise seose selgitamiseks.
  • 4-PS3-4 Energia. Rakendage teaduslikke ideid, et projekteerida, katsetada ja täiustada seadet, mis muundab energia ühest vormist teise.
  • MS-ETS1-2 Konstruktsiooniliste lahenduste konkureeriv hindamine süstemaatilise protsessi käigus, et määrata nende sobivusprobleemi kriteeriumite ja piirangutega.
  • MS-PS2-2 Liikumine ja stabiilsus: jõud ja vastastiktoimed. Uuringu planeerimine selle kohta, et muutus objekti liikumises oleneb objektile mõjuvate jõudude summast ja objekti massist.
  • MS-PS2-1 Newtoni kolmanda seaduse rakendamine lahenduse leidmiseks probleemile, mis hõlmab kahe kokkupõrkuva objekti liikumist.

03 Muud standardid

Põhimõttelised üldstandardid

  • 3.MD.D.8. Tegeliku elu probleemide kindlakstegemine ja andmete kasutamine, mis hõlmab hulknurga ümbermõõtu, sealhulgas ümbermõõdu leidmist antud küljepikkuse korral, tundmatu küljepikkuse leidmist ja sama ümbermõõdu ning erineva pindala või sama pindala ja erineva ümbermõõduga ristkülikute esitamist.
  • 4.G.A.1. Geomeetria: punktid, jooned, joonte lõigud, kiired, nurgad (täis-, terav-, nürinurk) ning rist- ja paralleelsed jooned. Nende tuvastamine kahemõõtmelistel kujutistel.

Rahvusvaheline haridustehnoloogia ühing

Loovus ja uuendus

1a. Olemasolevate teadmiste rakendamine uute ideede, toodete või protsesside genereerimiseks. 1b. Algupäraste tööde loomine individuaalse või rühmatöö tulemusena.

Lasergraveerimine ja -lõikamine – kella kujundus

Järgmise põlvkonna teadusstandardid

  • 3-5-ETS1-1 Tehniline projekteerimine. Lihtsa projekteerimisprobleemi määratlemine, mis kajastab vajadust või soovi, mis sisaldab kindlaid edukriteeriume ja piiranguid materjalide, aja või kulude osas.
  • MS-ETS1-2. Konstruktsiooniliste lahenduste konkureeriv hindamine süstemaatilise protsessi käigus, et määrata nende sobivusprobleemi kriteeriumite ja piirangutega.

03 Muud standardid

Põhimõttelised üldstandardid

  • 3.MD.D.8. Tegeliku elu probleemide kindlakstegemine ja andmete kasutamine, mis hõlmab hulknurga ümbermõõtu, sealhulgas ümbermõõdu leidmist antud küljepikkuse korral, tundmatu küljepikkuse leidmist ja sama ümbermõõdu ning erineva pindala või sama pindala ja erineva ümbermõõduga ristkülikute esitamist.
  • 4.GA1. Geomeetria: punktid, jooned, joonte lõigud, kiired, nurgad (täis-, terav-, nürinurk) ning rist- ja paralleeljooned. Nende tuvastamine kahemõõtmelistel kujutistel.

Rahvusvaheline haridustehnoloogia ühing

Loovus ja uuendus

1a. Olemasolevate teadmiste rakendamine uute ideede, toodete või protsesside genereerimiseks. 1b. Algupäraste tööde loomine individuaalse või rühmatöö tulemusena.

Lasergraveerimine ja -lõikamine — omatehtud tempel

Järgmise põlvkonna teadusstandardid

  • 3-5-ETS1-1 Tehniline projekteerimine. Lihtsa projekteerimisprobleemi määratlemine, mis kajastab vajadust või soovi, mis sisaldab kindlaid edukriteeriume ja piiranguid materjalide, aja või kulude osas.
  • MS-ETS1-2. Konstruktsiooniliste lahenduste konkureeriv hindamine süstemaatilise protsessi käigus, et määrata nende sobivusprobleemi kriteeriumite ja piirangutega.

03 Muud standardid

Põhimõttelised üldstandardid

  • 3.MD.D.8. Tegeliku elu probleemide kindlakstegemine ja andmete kasutamine, mis hõlmab hulknurga ümbermõõtu, sealhulgas ümbermõõdu leidmist antud küljepikkuse korral, tundmatu küljepikkuse leidmist ja sama ümbermõõdu ning erineva pindala või sama pindala ja erineva ümbermõõduga ristkülikute esitamist.
  • 4.G.A.1. Geomeetria: punktid, jooned, joonte lõigud, kiired, nurgad (täis-, terav-, nürinurk) ning rist- ja paralleelsed jooned. Nende tuvastamine kahemõõtmelistel kujutistel.

Rahvusvaheline haridustehnoloogia ühing

Loovus ja uuendus

1a. Olemasolevate teadmiste rakendamine uute ideede, toodete või protsesside genereerimiseks. 1b. Algupäraste tööde loomine individuaalse või rühmatöö tulemusena.

Arvjuhtimisega freesimine — puitlabürint

Järgmise põlvkonna teadusstandardid

• 3-5-ETS1-1 Tehniline projekteerimine. Lihtsa projekteerimisprobleemi määratlemine, mis kajastab vajadust või soovi, mis sisaldab kindlaid edukriteeriume ja piiranguid materjalide, aja või kulude osas.

• 3PS2-2 Vaatluste ja/või mõõtmiste tegemine objekti liikumise kohta, et saada tõend seose kasutamise kohta tulevaste liikumiste ennustamiseks.

• MS-ETS1-1 Kujundusprobleemide jaoks piisava täpsusega kriteeriumite ja piirangute määratlemine, et tagada nende edukas lahendamine, võttes seejuures arvesse asjakohaseid teaduslikke põhimõtteid ning võimalikku mõju inimestele ja looduskeskkonnale, mis võivad võimalikke lahendusi piirata.

• MS-ETS1-2 Konstruktsiooniliste lahenduste konkureeriv hindamine süstemaatilise protsessi käigus, et määrata nende sobivusprobleemi kriteeriumite ja piirangutega.

• MS-ETS1-4. Mudeli väljatöötamine andmete genereerimiseks kavatseva objekti, tööriista või protsessi iteratiivseks katsetamiseks või modifitseerimiseks, et saavutada optimaalne kujundus.

• HS-ETS1-2. Lahenduse kavandamine reaalsele keerulisele probleemile selle jagamisega väiksemateks ja paremini lahendatavateks probleemideks, mida on võimalik tehniliselt lahendada.

03 Muud standardid

Põhimõttelised üldstandardid

• 3.MD.D.8. Tegeliku elu probleemide kindlakstegemine ja andmete kasutamine, mis hõlmab hulknurga ümbermõõtu, sealhulgas ümbermõõdu leidmist antud küljepikkuse korral, tundmatu küljepikkuse leidmist ja sama ümbermõõdu ning erineva pindala või sama pindala ja erineva ümbermõõduga ristkülikute esitamist.

• 4.G.A.1. Geomeetria: punktid, jooned, joonte lõigud, kiired, nurgad (täis-, terav-, nürinurk) ning rist- ja paralleelsed jooned. Nende tuvastamine kahemõõtmelistel kujutistel.

• 7.G.B.6. Tegeliku elu ja matemaatiliste probleemide lahendamine, mis hõlmavad pindala, ruumala ja kolmnurkadest, nelinurkadest, hulknurkadest kuupidest ning täisnurksetest prismadest moodustatud kahe- ja kolmemõõtmeliste objektide pindala leidmist.

• HSG.MG.A.3 Geomeetriliste meetodite rakendamine projekteerimisprobleemide lahendamiseks (nt objekti või struktuuri projekteerimine füüsikaliste piirangute rahuldamiseks või kulude minimeerimiseks; töötamine tüpograafilistel suhetel põhinevate võrksüsteemidega).

Rahvusvaheline haridustehnoloogia ühing

• Loovus ja uuendus

1a. Olemasolevate teadmiste rakendamine uute ideede, toodete või protsesside genereerimiseks. 1b. Algupäraste tööde loomine individuaalse või rühmatöö tulemusena.

Arvjuhtimisega freesimine — kuusnurkne hoidik

Järgmise põlvkonna teadusstandardid

  • MS-ETS1-1 Kujundusprobleemide jaoks piisava täpsusega kriteeriumite ja piirangute määratlemine, et tagada nende edukas lahendamine, võttes seejuures arvesse asjakohaseid teaduslikke põhimõtteid ning võimalikku mõju inimestele ja looduskeskkonnale, mis võivad võimalikke lahendusi piirata.
  • MS-ETS1-2 Konstruktsiooniliste lahenduste konkureeriv hindamine süstemaatilise protsessi käigus, et määrata nende sobivusprobleemi kriteeriumite ja piirangutega.
  • HS-ETS1-2. Lahenduse kavandamine reaalsele keerulisele probleemile selle jagamisega väiksemateks ja paremini lahendatavateks probleemideks, mida on võimalik tehniliselt lahendada.
  • MS-ETS1-4. Mudeli väljatöötamine andmete genereerimiseks kavatseva objekti, tööriista või protsessi iteratiivseks katsetamiseks või modifitseerimiseks, et saavutada optimaalne kujundus.

03 Muud standardid

Põhimõttelised üldstandardid

  • 7.G.B.6. Tegeliku elu ja matemaatiliste probleemide lahendamine, mis hõlmavad pindala, ruumala ja kolmnurkadest, nelinurkadest, hulknurkadest kuupidest ning täisnurksetest prismadest moodustatud kahe- ja kolmemõõtmeliste objektide pindala leidmist.
  • HSG.MG.A.3 Geomeetriliste meetodite rakendamine projekteerimisprobleemide lahendamiseks (nt objekti või struktuuri projekteerimine füüsikaliste piirangute rahuldamiseks või kulude minimeerimi- seks; töötamine tüpograafilistel suhetel põhinevate võrksüsteemidega).

Rahvusvaheline haridustehnoloogia ühing

Loovus ja uuendus

1a. Olemasolevate teadmiste rakendamine uute ideede, toodete või protsesside genereerimiseks. 1b. Algupäraste tööde loomine individuaalse või rühmatöö tulemusena.

Будь ласка, зачекайте