-
У навчальному комплекті параграфів: 177 та завдань: 0, з яких у підручнику: 0 і в збірнику завдань: 0.
-
Тип навчального комплекту
Книга для вчителя -
Автори
Maire Aher, Terje Varul, Katrin Puik -
Предмет
Естонська мова -
Клас
4 клас -
Мова видання
Естонська мова -
Видавець
Avita -
Навчальна програма
Державна навчальна програма 2011, Державна навчальна програма 2023 -
Входить у пакет
—
Kati Lepa, Kristiina Orgla, Liisi Piitsa, Kaja Sarapuu, Lauri Vanamöldri ja Jaak Urmeti õppekomplekti juurde kuuluv e-tund. Animeeritud skeemid, tabelid jm illustratiivne materjal äratab huvi käsitletavate teemade vastu, aitab keelenähtusi paremini mõista ning hõlbustab õpetaja tööd. Õpetajale on abiks harjutuste ja kontrolltööde vastused.
4. klassi eesti keele e-tund sisaldab:
*175 ainetunni materjali;
*tunnikäigu kirjeldusi, metoodilisi soovitusi;
*animeeritud tabeleid ja skeeme, videoid jm illustratiivset materjali, mis aitab käsitletava teha paremini mõistetavaks;
*õpiku teemadega seotud filmiklippe, mille eesmärk on näidata, miks mõnikord kirjeldamine, kokkuvõtte tegemine vm tegevus ebaõnnestub, kuidas otsida infot või leida endale sobiv raamat;
*harjutuste vastuseid, mida saab kasutada nii enesekontrolliks kui ka tunnis ülesande lahendamisel;
*tööjuhendeid; õpetajale mõeldud taustainfot käsitletava teema kohta;
*rohkesti lisamaterjali: grammatikaharjutusi, kuulamis- ja lugemistekste, videoid, mille juurde kuuluvad ka töölehed;
*etteütlusi, ümberjutustuste tekste, kirjandite teemasid, kontrolltööde C-variante;
*kontrolltööde A-, B- ja C-variantide vastuseid;
*lugemissoovitusi enesetäiendamiseks;
*töökava, mida saab alla laadida ja kohandada.
1. Raamatud on kõigile
Закладка |
Параграф |
|---|---|
| 1.1. | Töökava |
| 1.2. | Abiks õpetajale. E-tunni tutvustus |
| 1.3. |
Sissejuhatus õppeaastasse
Для безкоштовного ознайомлення! |
| 1.4. | Voldemar Miller, „Raamatud omavahel” |
| 1.5. | Kordame tähestikku |
| 1.6. | Raamatute maailm |
| 1.7. | Jüri Parijõgi, „Kui isa kinkis raamatuid” |
| 1.8. | Pealkirjad (1) |
| 1.9. | Pealkirjad (2) |
| 1.10. | Kuidas juttu lugeda |
| 1.11. | Louis Sachar, „Naerurull, piripill ja udupasun” |
| 1.12. | Nimed (1) |
| 1.13. | Nimed (2) |
| 1.14. | Reeli Reinaus, „Blogi” |
| 1.15. | Kuidas raamatut valida |
| 1.16. | Grigori Oster, „Karvased sõrmed” |
| 1.17. | Nimetused |
| 1.18. | Teeme tutvust kirjanikuga |
| 1.19. | Mikä Keränen, „Varastatud oranž jalgratas” |
| 1.20. | Loeme luuletusi |
| 1.21. | Peatüki kokkuvõte |
| 1.22. | Kontrolltöö |
2. Tarbetekstide kosmoses
Закладка |
Параграф |
|---|---|
| 2.1. | Teabetekstide kosmoses. „Härra LugemisHull” |
| 2.2. | Teabekirjanduse liigid |
| 2.3. | Lucy ja Stephen Hawking, „Georg ja universumi salavõti” |
| 2.4. | Poolitamine |
| 2.5. | Markus Saksatamm, „Külaline saabub” |
| 2.6. | Sõnaraamatute kasutamine |
| 2.7. | Kuidas teabeteksti lugeda |
| 2.8. | Lühendid |
| 2.9. | Helju Rammo, „Oma arvamus” |
| 2.10. | Fakt ja arvamus |
| 2.11. | Ilmar Tomusk, „Johannese oratoorium” |
| 2.12. | Arvamuse avaldamine |
| 2.13. | Luuletusi muusikast ja kosmosest |
| 2.14. | Peatüki kokkuvõte |
| 2.15. | Kontrolltöö |
3. Lähme raamatukokku
Закладка |
Параграф |
|---|---|
| 3.1. | Roald Dahl, „Matilda. Raamatuneelaja” |
| 3.2. | Raamatukogud |
| 3.3. | Juhan Saar, „Kaks hobust” |
| 3.4. | Õige keel ja ilus keel |
| 3.5. | Helilised ja helitud häälikud, rõhuliide -gi ja -ki |
| 3.6. | A. A. Milne, „Karupoeg Puhh” (1) |
| 3.7. | A. A. Milne, „Karupoeg Puhh” (2) |
| 3.8. | Helitu hääliku naabrid (1) |
| 3.9. | Helitu hääliku naabrid (2) |
| 3.10. | Kuidas raamatukogu kasutada |
| 3.11. | Lemony Snicket, „Ahastav algus” |
| 3.12. | Kaashäälikuühend (1) |
| 3.13. | Kaashäälikuühend (2) |
| 3.14. | Siiri Laidla, „Nõiatembud raamatukogus” (1) |
| 3.15. | Siiri Laidla, „Nõiatembud raamatukogus” (2) |
| 3.16. | i ja j õigekiri |
| 3.17. | Loeme luuletusi |
| 3.18. | Kordamine |
| 3.19. | Õppekäik raamatukokku |
| 3.20. | Kontrolltöö |
4. Infot otsimas
Закладка |
Параграф |
|---|---|
| 4.1. | Infot otsimas |
| 4.2. | Kalju Saaber, „Eesli silmanägemine” |
| 4.3. | Nimisõnad |
| 4.4. | Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine |
| 4.5. | Astrid Reinla, „Tagasi kodus” |
| 4.6. | Raamat infoallikana – sisukord ja aineregister |
| 4.7. | Omadussõnad (1) |
| 4.8. | Omadussõnad (2) |
| 4.9. | Wimberg, „Arvutihullud” (1) |
| 4.10. | Wimberg, „Arvutihullud” (2) |
| 4.11. | Internet infoallikana |
| 4.12. | Arvsõna |
| 4.13. | Piret Raud, „Lemmikloomapäev” |
| 4.14. | Kordamine |
| 4.15. | Kontrolltöö |
| 4.16. | Peatüki kokkuvõte |
| 4.17. | Sven Nordqvist, „Pettsoni jõulud“ |
| 4.18. | Referaatide esitlemine |
| 4.19. | Jõulumeeleolus |
| 4.20. | Josef Čapek, „Kui näärid ei tahtnud tulla” |
5. Millest lugu koosneb
Закладка |
Параграф |
|---|---|
| 5.1. | Millest lugu koosneb? |
| 5.2. | Tegelased |
| 5.3. | Astrid Lindgren, „Rasmus, Pontus ja Lontu” (1) |
| 5.4. | Astrid Lindgren, „Rasmus, Pontus ja Lontu” (2) |
| 5.5. | Loo tegevus ehk sündmustik |
| 5.6. | Jaak Kõdar, „Hunt ja rebane suusatamas” (1) |
| 5.7. | Jaak Kõdar, „Hunt ja rebane suusatamas” (2) |
| 5.8. | Tegusõna pöörded |
| 5.9. | Tegusõna pöörded (2) |
| 5.10. | Hille Karm, „Kuidas minu kuldnokk ära lendas” |
| 5.11. | Tegevusaeg |
| 5.12. | Gianni Rodari, „Õppekaramell” |
| 5.13. | Olevik ja minevik (1) |
| 5.14. | Olevik ja minevik (2) |
| 5.15. | Elar Kuus, „Masina jalad” |
| 5.16. | Tegevuskoht |
| 5.17. | C. S. Lewis, „Lucy kiikab kapiuksest sisse” (1) |
| 5.18. | C. S. Lewis, „Lucy kiikab kapiuksest sisse” (2) |
| 5.19. | Eitus ja jaatus |
| 5.20. | Eleanor Farjeon, „Daami tuba” |
| 5.21. | Lugude kuulamine ja hindamine |
| 5.22. | Toredaid luuletusi |
| 5.23. | Kokkuvõte ja kordamine |
| 5.24. | Kontrolltöö |
6. Kuidas lugu jutustada ja kirjutada
Закладка |
Параграф |
|---|---|
| 6.1. | Kuidas lugu jutustada ja kirjutada |
| 6.2. | Voldemar Miller, „Delfiin” |
| 6.3. | Võtame loo lühidalt kokku |
| 6.4. | Teema |
| 6.5. | Jutu ülesehitus (1) |
| 6.6. | Jutu ülesehitus (2) |
| 6.7. | Contra, „Presidendi suur saladus” (1) |
| 6.8. | Contra, „Presidendi suur saladus” (2) |
| 6.9. | Andrus Kivirähk, „President kinnas” |
| 6.10. | Isamaalisi luuletusi |
| 6.11. | Vabariigi aastapäev. Etüüdi lavastamine |
| 6.12. | Mis on lause? |
| 6.13. | Kuidas lugu ümber jutustada (1) |
| 6.14. | Kuidas lugu ümber jutustada? (2) |
| 6.15. | Kerttu Soans, „Arvutitool ja lumi” |
| 6.16. | Lausete liigid (1) |
| 6.17. | Lausete liigid (2) |
| 6.18. | P. L. Travers, „Naerugaas” (1) |
| 6.19. | P. L. Travers, „Naerugaas” (2) |
| 6.20. | Kordamine |
| 6.21. | Peatüki kokkuvõte |
| 6.22. | Kontrolltöö |
7. Kirjeldame
Закладка |
Параграф |
|---|---|
| 7.1. | Mis on kirjeldamine? |
| 7.2. | Aapeli, „Kummitavad palitud” (1) |
| 7.3. | Aapeli, „Kummitavad palitud” (2) |
| 7.4. | Liht- ja liitlause (1) |
| 7.5. | Liht- ja liitlause (2) |
| 7.6. | Kristiina Kass, „Samuel Seebimulli perekond” (1) |
| 7.7. | Kristiina Kass, „Samuel Seebimulli perekond” (2) |
| 7.8. | Õpime raamatutegelast paremini tundma |
| 7.9. | Eno Raud, „Sõjakirves on välja kaevatud” (1) |
| 7.10. | Eno Raud, „Sõjakirves on välja kaevatud” (2) |
| 7.11. | Koondlause |
| 7.12. | Toon Tellegen, „Minu isa” (1) |
| 7.13. | Toon Tellegen, „Minu isa” (2) |
| 7.14. | Liitlause kirjavahemärgid |
| 7.15. | Kuidas hästi kirjeldada? |
| 7.16. | Kuidas hästi kirjeldada. Kokkuvõte |
| 7.17. | Toredaid luuletusi |
| 7.18. | Kordamine |
| 7.19. | Kontrolltöö |
8. Loeme muinasjutte
Закладка |
Параграф |
|---|---|
| 8.1. | Loeme muinasjutte. „Hiir ja varblane” |
| 8.2. | August Jakobson, „Hiir ja varblane” |
| 8.3. | Otsekõne ja saatelause |
| 8.4. | Muinasjutt – rahva unistused ja uskumused |
| 8.5. | „Lonkav rebane” |
| 8.6. | Eri maade muinasjutte |
| 8.7. | Otsekõne kirjavahemärgid |
| 8.8. | Fr. R. Kreutzwald, „Vaeslapse käsikivi” (1) |
| 8.9. | Fr. R. Kreutzwald, „Vaeslapse käsikivi” (2) |
| 8.10. | Kunstmuinasjutud |
| 8.11. | Václav Čtvrtek, „Kuidas Rumcajs endale uue püstoli sai” (1) |
| 8.12. | Václav Čtvrtek, „Kuidas Rumcajs endale uue püstoli sai” (2) |
| 8.13. | Vanasõna |
| 8.14. | Markus Saksatamm, „Tädi Kersti ja nõiutud prints” |
| 8.15. | Otsekõne kasutamine tekstis |
| 8.16. | Kõnekäänd |
| 8.17. | Muinasjutulisi luuletusi (1) |
| 8.18. | Muinasjutulisi luuletusi (2) |
| 8.19. | Kordamine |
| 8.20. | Kontrolltöö |
| 8.21. | Peatüki kokkuvõte |
9. Sõna ja pilt
Закладка |
Параграф |
|---|---|
| 9.1. | Olivier Melano, „Kuninga kaardimeister” |
| 9.2. | Pilt kõneleb (1) |
| 9.3. | Pilt kõneleb (2) |
| 9.4. | Sünonüümid |
| 9.5. | Joonas Sildre, „Maailma naba” |
| 9.6. | Mitmetähenduslikud sõnad |
| 9.7. | Venda Sõelsepp, „Kui Kurgil jäi kurk haigeks” |
| 9.8. | Antonüümid |
| 9.9. | Oscar Brenifier, Clement Devaux, „Sõnad” |
| 9.10. | Toredaid luuletusi |
| 9.11. | Kordamine ja kokkuvõttev töö |
| 9.12. | Kontrolltöö |
| 9.13. | Peatüki kokkuvõte |
| 9.14. | Õppeaasta lõpetamine |