Go to main content Main menu
  • About
  • Library
  • Search
  • Log in
  • Join
  • ENG
  • Order 1
  • Eesti keeles
  • На русском
  • In English
  • Suomeksi
  • Українською
Study kit (Ühiskond 6. kl)

Mosaiik

6. klassi ühiskonnaõpetus

Authors
Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja Peetris
Exercises kit’s authors
Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja Peetris
Publisher
Koolibri
Included in packages
Erakasutaja 2024/25, Erakasutaja 2025/26, Õpilane 2024/25, Õpilane 2024/25 - SOODUSHIND!, Õpilane 2024/25 – isiklik, Õpilane 2024/25 isiklik: eesti ja venekeelne, Õpilane 2024/25: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26, Õpilane 2025/26 – isiklik, Õpilane 2025/26 SOODUSHIND, Õpilane 2025/26: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - isiklik, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - SOODUSHIND!
  • Table of contents
  • Description
  • The study kit contains 32 chapters and 154 exercises of which 61 are in the chapters and 93 in the task exercises.
  • Authors
    Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja Peetris
  • Exercises kit’s authors
    Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja Peetris
  • Subject
    Social studies
  • Grade
    Grade 6
  • Kit's language
    Estonian
  • Publisher
    Koolibri
  • Curriculum
    National curriculum 2011, National curriculum 2023
  • Included in packages
    Erakasutaja 2024/25, Erakasutaja 2025/26, Õpilane 2024/25, Õpilane 2024/25 - SOODUSHIND!, Õpilane 2024/25 – isiklik, Õpilane 2024/25 isiklik: eesti ja venekeelne, Õpilane 2024/25: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26, Õpilane 2025/26 – isiklik, Õpilane 2025/26 SOODUSHIND, Õpilane 2025/26: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - isiklik, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - SOODUSHIND!

Ühiskonnaõpetusega taotletakse, et õpilane kujuneks sotsiaalselt pädevaks ühiskonna liikmeks. 6. klassi ühiskonnaõpetuses käsitletakse kõige üldisemal kujul ühiskonna toimimist, kodaniku seoseid ühiskonna põhivaldkondadega ning ka suhteid teiste sotsiaalsete rühmadega.
Käsitelu keskmes on inimesed meie ümber, kool ning õpilase kodukoht.
Õppematerjalide koostamisel on lähtutud arusaamast, mille kohaselt õpilane peab õppimises võimalikult aktiivselt osalema. Seetõttu on mitmete teemade käsitlemist alustatud õpilaste eelteadmiste väljaselgitamisega või aruteludega. Õpilasi suunatakse ülesandeid lahendama nii individuaalselt kui ka rühmas või paarides. Samuti pakutakse võimalusi tööks mitmesuguste allikatega, näiteks skeemide, piltide, tabelite, diagrammide, tekstidega. Mitme teema juures suunatakse õpilast hankima lisateavet internetist.
Igapäevaeluga seostatud praktiliste ülesannete ning aktiivõppemeetodite kaudu toetatakse tervikpildi kujunemist ühiskonna toimimisest, õpilaste väärtushinnangute ja hoiakute kujunemisest, nagu seaduste ja reeglite täitmine, ettevõtlikkus, kodanikualgatus, inimõiguste austamine, mõistev suhtumine erinevustesse, säästlik suhtumine keskkonda, lugupidav suhtumine teiste rahvaste ja maade kultuuritraditsioonidesse ning oma maa kultuuripärandi väärtustamist.

1. Demokraatia ja sotsiaalsed suhted

Lead
Chapter
1.1. Mida õpid ühiskonnaõpetuses?
Free chapter!
1.2. Mis on ühiskond ja kellest ühiskond koosneb?
1.3. Kuidas juhitakse kooli ja mis on koolidemokraatia?
1.4. Mis õigused on lastel?
1.5. Mis on inimõigused?
1.6. Mis on riik?
1.7. Kuidas riigid üksteist mõjutavad?
1.8. Kelle käes on riigis võim?
1.9. Kuidas toimib demokraatia Eesti Vabariigis?
1.10. Kuidas Eesti Vabariiki valitsetakse?
1.11. Kuidas juhitakse Eestis kohalikku elu?
1.12. Kuidas mõjutavad seadused elu Eesti Vabariigis?
1.13. Kuidas kontrollitakse Eesti Vabariigis seaduste täitmist?
1.14. Mida tean ja oskan?
1.15. Mis seos on perekonnal ühiskonnaga?
1.16. Kuidas naabruskonnas koostööd tehakse?
1.17. Mis noorteorganisatsioonid Eestis tegutsevad?
1.18. Mis rahvused elavad Eestis?
1.19. Missugused on levinumad usundid maailmas?
1.20. Mis usundid on esindatud Eestis?
1.21. Mida tean ja oskan?

2. Töö ja tarbimine

Lead
Chapter
2.1. Miks ja kuidas oma aega ja kulutusi planeerida?
2.2. Kuidas teadlikult tarbida?
2.3. Mis on majandus?
2.4. Kuidas omandada elukutse?
2.5. Mida tean ja oskan?

3. Meedia ja teave

Lead
Chapter
3.1. Kuidas leida teavet?
3.2. Kuidas leida teavet töö kohta?
3.3. Mida tean ja oskan?

4. Mida õppisid ühiskonnaõpetuses?

Lead
Chapter
4.1. Mida õppisid ühiskonnaõpetuses?

5. Lisad

Lead
Chapter
5.1. Mõisted
5.2. LISAÜLESANDED
  • Service provided by Star Cloud LLC
  • 68 Pikk St, Tallinn 10133, Estonia
  • +372 5323 7793 (Mon–Fri 9–17)
  • info@starcloud.ee
About Opiq
  • About the service
  • Library
  • Packages
  • User guides
  • Accessibility
  • EULA
  • Privacy notice
  • Use of cookies
  • Terms and conditions of ordering
  • Join Opiq
Language
  • Eesti keeles
  • На русском
  • In English
  • Suomeksi
  • Українською
Social media
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Choose free chapters of the kit

×
Chapters

×

Opiq uses cookies

×

Opiq uses essential cookies to make our website work, to help keep you safe, to analyse user interaction and to improve user experience.

Cookie is a small file which is sent from users computer to the website server. It includes necessary information for the website to operate and includes information about the user and their preferences.

Most of the cookies are necessary for the operation of Opiq. It is possible to deny analytical cookies and in that case your usage data is not used to develop and improve Opiq services. Read more

Please wait