Kordame koos!

Kaheksas nädal

5. nädal

72. Kirjelda ilma!

Vaata aknast välja ja räägi, missugune ilm on praegu. Räägi:
​– kas paistab päike või mitte,
​– kas midagi sajab,
​– kas ja missugune tuul puhub,
​– mitu kraadi sooja või külma õues umbes on.

73. Mis sinul täna õues seljas on? Räägi!
74. Mis need on? Nimeta kõik asjad ja kirjelda neid!

6. nädal

75. Vasta küsimustele!
  1. Mis päev täna on?
  2. Mis päev oli eile?
  3. Mis päev on homme?
  4. Mis kuu on praegu? Aga mis kuupäev?
  5. Mis kuus on emadepäev?
  6. Mis kuus on jaanipäev?
  7. Mis kuus on tarkusepäev?
  8. Mis kell sa täna hommikul ärkasid?
  9. Mida sa hommikul sõid?
  10. Kuidas/Millega sa täna kooli tulid?

MÄNGIME!

Ehitage sõnatrepp!
​Õpetaja annab igale paarile paberi või kirjutavad paarilised ühte vihikusse. Õpetaja kirjutab tahvlile ühe tähe, nt K. Aeg pannakse käima (nt kaks minutit). Õpilased peavad kirjutama sõnatrepi, näiteks: k – ka – kes – koll – kuusk – … Ehk iga järgnev trepiaste peab olema ühe tähe võrra pikem.

76. Kuula ja loe luuletust.

Ühtvalu

Olivia Saar

Kell ühtvalu käib
​ja minuteid läheb
​ja aega on kõigil
​nii võimatult vähe.
​Küll silkame siia,
​küll silkame sinna,
​võiks kelladest hoopiski
​eemale minna.
​Ei näeks me siis aja
​kaduvat ruttu,
​saaks rääkida sõbraga
​paar sõna juttu.

7. nädal

77. Räägi pinginaabriga!

Rääkige pinginaabriga, mida te pärast koolipäeva teete. Küsige üksteiselt:
​– mida sa pärast koolipäeva teed?
​– kuhu ja kuidas/millega sa pärast koolipäeva lähed?
​– mida sa kodus pärast koolipäeva tegema pead?
​– kas sa lähed ka trenni?
​– mis trenni sa lähed?

78. E-ülesanne. Täida lüngad! Kasuta sõna minema erinevaid vorme! Kirjuta!

1. Kuhu sa pärast koolipäeva ?

2. Me täna õhtul teatrisse.

3. Kas Teele pärast kooli koju või trenni?

4. Ma eile pärast trenni kohe koju.

5. Kuhu te üleeile õhtul bussiga ?

6. Me ei üleeile õhtul kuhugi, me olime kodus.

79. Kuhu sa lähed? Moodusta sõnadest laused, kasuta õiget vormi!

kool – Ma lähen igal hommikul kell kolmveerand kaheksa kooli.

8. nädal

80. Räägi sõbraga!

Kujutage ette, et üks teist on ostja ja teine on müüja. Tehke dialooge nii, nagu te oleksite:
​– toidupoes,
​– raamatupoes,
​– bussijaamas,
​– kioskis,
​– …

81. Rühmatöö „Aja planeerimine”

Koostage üheskoos tahvlile mõistekaart:

Aja planeerimine

Mõelge, kuidas teie saate oma aega planeerida. Kirjutage mõistekaardile nii palju mõtteid, kui teil selle kohta pähe tuleb. Rääkige sellest!
​Võite seda ülesannet teha ka kolme- kuni neljaliikmelistes rühmades.