Tunni ülesehitus
- Häälestus, 5 min
- Harilikud murrud, 20 min
- Iseseisev töö, 15 min
- Tagasiside, 5 min
Ettevalmistus
Printida väljapääsupiletid ja soovi korral ka vastused.
Eelteadmised
Õpilane
- tunneb harilikke murde;
- teab, mida näitab murru lugeja ja nimetaja;
- teab, et segaarv koosneb täisosast ja murdosast;
- leiab arvust , , , ja .
Tunni eesmärgid
Õpilane
- saab aru, millal tekib harilik murd;
- teab, et murrujoonel on jagamismärgi tähendus;
- liigitab harilikke murde lihtmurdudeks, liigmurdudeks ja segaarvudeks;
- teab, et lihtmurrud on väiksemad arvust 1;
- teab, et liigmurrud on suuremad arvust 1 või võrdsed 1-ga.
Seotud õppematerjal
- ptk 1.2 „Kordamine (1)“
- lk 8–9
- lk 4–5
Märksõnad ja meetodid
- Harilik murd, nimetaja, lugeja, lihtmurd, liigmurd, segaarv, ühiklõik
- Animatsioonid, arutelu, suuline selgitamine, võimlemispaus, iseseisev töö, väljapääsupilet
Lõiming
- Matemaatika 3. klass (harilik murd, osa leidmine, terviku leidmine)
- Matemaatika 4. klass (murrud)
- Matemaatika 5. klass (harilikud murrud, murdude võrdlemine, liht- ja liigmurrud, segaarvud)
Läbivad teemad
- Elukestev õpe ja karjääri planeerimine















