Liigu edasi põhisisu juurde Peamenüü
  • Tutvustus
  • Varamu
  • Otsing
  • Logi sisse
  • Liitu
  • EST
  • Tellimus 1
  • Eesti keeles
  • На русском
  • In English
  • Suomeksi
  • Українською
Õppekomplekt (Ühiskond 6. kl)

Mosaiik

6. klassi ühiskonnaõpetus

Autorid
Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja Peetris
Ülesannetekogu autorid
Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja Peetris
Väljaandja
Koolibri
Kuulub paketti
Erakasutaja 2024/25, Erakasutaja 2025/26, Õpilane 2024/25, Õpilane 2024/25 - SOODUSHIND!, Õpilane 2024/25 – isiklik, Õpilane 2024/25 isiklik: eesti ja venekeelne, Õpilane 2024/25: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26, Õpilane 2025/26 – isiklik, Õpilane 2025/26 SOODUSHIND, Õpilane 2025/26: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - isiklik, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - SOODUSHIND!
  • Sisukord
  • Kirjeldus
  • Õppekomplektis on 32 peatükki ning 154 ülesannet, millest 61 on õpikus ja 93 ülesannetekogus.
  • Autorid
    Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja Peetris
  • Ülesannetekogu autorid
    Riina Kippak, Anne Kloren, Ene Kulderknup, Kaja Peetris
  • Aine
    Ühiskonnaõpetus
  • Klass
    6. klass
  • Teose keel
    Eesti keel
  • Väljaandja
    Koolibri
  • Õppekava
    Riiklik õppekava 2011, Riiklik õppekava 2023
  • Kuulub paketti
    Erakasutaja 2024/25, Erakasutaja 2025/26, Õpilane 2024/25, Õpilane 2024/25 - SOODUSHIND!, Õpilane 2024/25 – isiklik, Õpilane 2024/25 isiklik: eesti ja venekeelne, Õpilane 2024/25: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26, Õpilane 2025/26 – isiklik, Õpilane 2025/26 SOODUSHIND, Õpilane 2025/26: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - isiklik, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - SOODUSHIND!

Ühiskonnaõpetusega taotletakse, et õpilane kujuneks sotsiaalselt pädevaks ühiskonna liikmeks. 6. klassi ühiskonnaõpetuses käsitletakse kõige üldisemal kujul ühiskonna toimimist, kodaniku seoseid ühiskonna põhivaldkondadega ning ka suhteid teiste sotsiaalsete rühmadega.
Käsitelu keskmes on inimesed meie ümber, kool ning õpilase kodukoht.
Õppematerjalide koostamisel on lähtutud arusaamast, mille kohaselt õpilane peab õppimises võimalikult aktiivselt osalema. Seetõttu on mitmete teemade käsitlemist alustatud õpilaste eelteadmiste väljaselgitamisega või aruteludega. Õpilasi suunatakse ülesandeid lahendama nii individuaalselt kui ka rühmas või paarides. Samuti pakutakse võimalusi tööks mitmesuguste allikatega, näiteks skeemide, piltide, tabelite, diagrammide, tekstidega. Mitme teema juures suunatakse õpilast hankima lisateavet internetist.
Igapäevaeluga seostatud praktiliste ülesannete ning aktiivõppemeetodite kaudu toetatakse tervikpildi kujunemist ühiskonna toimimisest, õpilaste väärtushinnangute ja hoiakute kujunemisest, nagu seaduste ja reeglite täitmine, ettevõtlikkus, kodanikualgatus, inimõiguste austamine, mõistev suhtumine erinevustesse, säästlik suhtumine keskkonda, lugupidav suhtumine teiste rahvaste ja maade kultuuritraditsioonidesse ning oma maa kultuuripärandi väärtustamist.

1. Demokraatia ja sotsiaalsed suhted

Järg
Peatükk
1.1. Mida õpid ühiskonnaõpetuses?
Tasuta tutvumiseks!
1.2. Mis on ühiskond ja kellest ühiskond koosneb?
1.3. Kuidas juhitakse kooli ja mis on koolidemokraatia?
1.4. Mis õigused on lastel?
1.5. Mis on inimõigused?
1.6. Mis on riik?
1.7. Kuidas riigid üksteist mõjutavad?
1.8. Kelle käes on riigis võim?
1.9. Kuidas toimib demokraatia Eesti Vabariigis?
1.10. Kuidas Eesti Vabariiki valitsetakse?
1.11. Kuidas juhitakse Eestis kohalikku elu?
1.12. Kuidas mõjutavad seadused elu Eesti Vabariigis?
1.13. Kuidas kontrollitakse Eesti Vabariigis seaduste täitmist?
1.14. Mida tean ja oskan?
1.15. Mis seos on perekonnal ühiskonnaga?
1.16. Kuidas naabruskonnas koostööd tehakse?
1.17. Mis noorteorganisatsioonid Eestis tegutsevad?
1.18. Mis rahvused elavad Eestis?
1.19. Missugused on levinumad usundid maailmas?
1.20. Mis usundid on esindatud Eestis?
1.21. Mida tean ja oskan?

2. Töö ja tarbimine

Järg
Peatükk
2.1. Miks ja kuidas oma aega ja kulutusi planeerida?
2.2. Kuidas teadlikult tarbida?
2.3. Mis on majandus?
2.4. Kuidas omandada elukutse?
2.5. Mida tean ja oskan?

3. Meedia ja teave

Järg
Peatükk
3.1. Kuidas leida teavet?
3.2. Kuidas leida teavet töö kohta?
3.3. Mida tean ja oskan?

4. Mida õppisid ühiskonnaõpetuses?

Järg
Peatükk
4.1. Mida õppisid ühiskonnaõpetuses?

5. Lisad

Järg
Peatükk
5.1. Mõisted
5.2. LISAÜLESANDED
  • Teenust osutab Star Cloud OÜ
  • Pikk 68, 10133 Tallinn, Eesti
  • +372 5323 7793 (E–R 9–17)
  • info@starcloud.ee
Opiqust
  • Teenuse tutvustus
  • Varamu
  • Paketid
  • Kasutusjuhendid
  • Ligipääsetavus
  • Kasutustingimused
  • Privaatsusteade
  • Küpsiste kasutamine
  • Tellimistingimused
  • Liitu Opiquga
Keel
  • Eesti keeles
  • На русском
  • In English
  • Suomeksi
  • Українською
Sotsiaalmeedia
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Vali teose tasuta peatükid

×
Peatükid

×

Opiq kasutab küpsiseid

×

Opiq kasutab küpsiseid, mis on vajalikud veebisaidi töötamiseks, turvalise kasutamise tagamiseks, kasutamise analüüsimiseks ning parima kasutusmugavuse pakkumiseks.

Küpsis on kasutaja arvutist veebisaidi serverisse saadetav väike fail, mis sisaldab veebisaidi tööks vajalikke andmeid kasutaja ja tema eelistuste kohta.

Enamus küpsiseid on Opiqu tööks tingimata vajalikud. Analüütilistest küpsistest on võimalik loobuda ning sellisel juhul ei kasutata sinu kasutusandmeid Opiqu arendamiseks. Loe lähemalt

Palun oota