Viis värvi taldrikul
Isa: Teate, ma lugesin täna huvitavat artiklit. See rääkis värvilisest toidust.
Teele: Mis mõttes värvilisest toidust? Kas sellest toidust, mis on värvitud?
Isa: Ei, mitte värvitud toidust. Näiteks kui te praegu meie taldrikuid vaatate, siis siin on kolm värvi: lillkapsas on valge, brokoli on roheline ja kala on roosa. Selles artiklis oli aga kirjas, et taldrikul peaks olema vähemalt viis värvi, siis on toit tervislik. Ehk siis selle nimi on „Viie värvi reegel”.
Ema: Oi, ja mina arvasin, et meie pere sööb tervislikult!
Isa: Mulle tundus ka nii. Aga me võime edaspidi süüa nii, et taldrikul oleks viis erinevat värvi.
Juhan: See oleks põnev! Näiteks praegu ma lõikaksin oma taldrikule juurde kollast paprikat ja punast tomatit. See oleks maitsev!
Teele: Mina võtaksin kõrvale viilu leiba ning porgandeid.
Ema: Aga meil ju on kõike seda! Teeme siis kohe algust.
Isa: Hea mõte!

Seleta ja jäta meelde!
Sõna või väljend |
Seletus või näide |
brokoli |
Sööme õhtul kala kõrvale brokolit! |
viil | Palun lõika leib viiludeks ja pane lauale! |
7. Mida tähendab „Viie värvi reegel”?
Kirjuta vihikusse, mida see tähendab. Joonista sinna juurde üks taldrik, kus on sinu lemmikõhtusöök. Värvi see õhtusöök ära. Kas tuli kokku viis värvi? Kui mitte, siis joonista juurde veel mõni asi, nii et taldrikul oleks viis värvi.
Näita pilti klassikaaslastele. Räägi, mida sa hea meelega õhtusöögiks sööd!
Tuleta meelde ja kasuta: süüa tegema
Tuleta meelde ja kasuta!
SÜÜA TEGEMA |
|||
Isa ja ema teevad praegu köögis süüa. |
Vanaisa tegi meile eile süüa. |
||
ma teen süüa |
me teeme süüa |
ma tegin süüa |
me tegime süüa |
ei tee süüa |
ei teinud süüa |