Seitsmendas peatükis räägime, kuulame, kirjutame ja loeme:
• looduse muutumisest varakevadel
• rändlindudest
• loomadest, kes ärkavad talveunest
• sellest, kuidas olla kevadeks valmis
23. nädal
1. Vasta küsimustele!

- Kes on pildil?
- Mida nad teevad?
- Kus nad on?
- Mis aastaaeg on? Nimeta põhjused, miks sa nii arvad!
Talv pakib kohvreid
Millal on vaja kohvreid pakkida? Ikka siis, kui sõidame reisile või pikemaks ajaks kodust ära. Praegu on käes talve kord – tema peab kohvreid pakkima. Kuhu talv siis läheb?
Talv kolib vaikselt teisele poole maakera. Näiteks meie suve ajaks Austraaliasse. Kui meil on siin soe ja päikesepaisteline, siis seal on jahe ja tuuline. Nii see talv reisibki, kord on ta siin, siis jälle seal.
Praegu on huvitav aeg. Mine õue ja vaata ise! Oleks justkui talv, aga ei ole ka. Oleks justkui kevad, aga ei ole ka. Sellisel muutumise ajal on põnev loodust jälgida. Kui sa lähed kooli, siis vaata alates tänasest iga päev kuu aega järjest ühte kindlat puud. Vaata, kas tal on täna okstel veel lumi, aga homme, ülehomme? Vaata, kas ta on veel raagus või paistavad juba väikesed rohelised lehed? Loodus muutub ja seda on huvitav vaadata! Jälgi sina ka!

Seleta ja jäta meelde!
Sõna või väljend |
Seletus või näide |
jälgima |
ehk midagi vaatlema. Lapsed jälgisid kuu aja jooksul looduse muutumist. |
kohver | Kas sul on kohver pakitud? |
pakkima | ehk asju kohvrisse, seljakotti vms panema. Ma pakin kohvrit, sest me sõidame homme reisile. |
raagus | ehk ilma lehtedeta. Talvel on Eestis lehtpuud raagus. |
reisima | Kuhu te reisite? Me sõidame Lätti. |
2. Loe uuesti sõnu tabelist „Seleta ja jäta meelde!”.
Moodusta iga sõnaga üks küsimus ning esita see mõnele oma klassikaaslasele!
MÄNGIME!
Mitu sõna tuleb meelde?
Õpetaja ütleb sobiva teema, näiteks toit või loomad. Õpilased on rühmades ja peavad kokkulepitud aja jooksul (näiteks 3 minutit) sellel teemal võimalikult palju sõnu kirja panema. Võidab see, kellel on kõige rohkem sõnu.