Pannkoogipühapäev

Igal pühapäeval on meil traditsioon: me läheme vanaema Mare ja vanaisa Silveri juurde. Me isegi ei söö kodus. Ärkame üles, peseme hambad ära, paneme riidesse ja läheme kohe trammi peale. Vanaema ja vanaisa juba ootavad meid.
Kui me kohale jõuame, on neil laud kaetud. Laua peal on palju maitsvaid asju. Aga kindlasti on seal pannkoogid ja moos. Mis pannkoogipühapäev see oleks, kui laua peal ei ole pannkooke moosiga!
Ükskord helistasin ma laupäeval vanaema Marele. Ma palusin, et ta ei küpsetaks pühapäeval pannkooke enne, kui me kohale jõuame. Isegi tainast ei lubanud ma tal enne valmis teha. Ma tahtsin vanavanemaid aidata ja peale selle – ma tahtsin õppida, kuidas pannkooke tehakse.
Laupäeva õhtul lugesin mitu korda pannkoogiretsepti. Õppisin selle isegi igaks juhuks pähe. Kui me pühapäeva hommikul vanaema ja vanaisa juurde jõudsime, olin väga vaikne. Ma kordasin vaikselt retsepti!
Kui me kööki läksime, ütlesin vanaemale, et täna ta ei pea retsepti lugema. Ma õppisin selle pähe! Vanaema hakkas naerma ja ütles: „Tead, Teele, ma ei loe juba ammu retsepte! Ma olen nii palju pannkooke küpsetanud, et ma võin neid isegi kinnisilmi teha.” Oh, see on küll uhke! Kui ma suur olen, siis ma tahan ka nii osav pannkoogimeister olla!
Seleta ja jäta meelde!
Sõna või väljend |
Seletus või näide |
katma |
Katame laua ära! |
kinnisilmi | ehk kui sa oskad midagi väga hästi teha. Mida sina kinnisilmi teha oskad? |
meister | ehk keegi, kes teeb midagi väga hästi. Vanaema on pannkoogimeister. |
retsept | Loe mulle see retsept palun ette! |
tainas | Teeme koos pannkoogitainast! |
27. Kava
Mõelge, mis kohad olid selles jutus kõige olulisemad. Kirjutage need üksteise järel tahvlile ning vihikusse. Jutustage kõik koos teksti selle kava järgi (nt iga õpilane jutustab kava ühte punkti).
Jäta meelde ja kasuta: lugema
Jäta meelde ja kasuta!
LUGEMA |
|||
Vanaisa loeb igal hommikul ajalehti. |
Teele luges eile õhtul pannkoogiretsepti. |
||
ma loen |
me loeme |
ma lugesin |
me lugesime |
ei loe |
ei lugenud |
Pööra tähelepanu: loen mida?
Pööra tähelepanu!
LOEN – MIDA?
|
Näited:
|
28. Täida lüngad! Kasuta erinevaid vorme sõnast lugema ja sõnu tabelist „Pööra tähelepanu!”.
- Isa … igal õhtul …
- Me … eesti keele tunnis praegu ühte huvitavat …
- Ma ei … praegu …, ma … hoopis …
- Kas te … eile midagi?
- Ma nägin, et sa … üleeile ühte … . Kes selle autor on?
- Lapsed … köögis … ja hakkasid siis pannkooke tegema.
29. Kuula dialoogi! Tehke pinginaabriga sarnane dialoog!
Kaarel: Kas sa loed praegu mingit raamatut?
Teele: Jah, ma loen praegu Marta Sillaotsa raamatut „Trips, Traps, Trull ja teised”. Kas sina loed midagi?
Kaarel: Jah, ma loen praegu Hugo Vaheri raamatut „Jõesaare poisid”.
30. Kodune töö
Loe kodus veel üks kord läbi jutt „Pannkoogipühapäev”. Vaata vihikust oma kava ja õpi teksti kava põhjal jutustama!