Tunni ülesehitus
- Sissejuhatus, 3 min
- Õhurõhk eri kõrgusel, 20 min
- Õhu liikumine, 12 min
- Mussoonid, 8 min
- Kokkuvõte, 2 min
Eelteadmised
Õpilane teab, mis on õhk ja atmosfäär.
Eesmärgid
Õpilane
- teab, mis on õhurõhk ja kuidas see avaldub;
- teab, kuidas õhurõhk kõrgusega muutub;
- teab, et õhurõhk on paiguti erinev ja et õhurõhuerinevused panevad õhu liikuma, mis avaldub mh ka tuulena;
- oskab seletada mussoontuulte tekkepõhjust ja iseloomustada nende toimimist.
Seotud materjal
Avita „Loodusgeograafia 8. klassile“
- ptk 1.4 ja selle ülesannete kogu
- ptk 1.4 (lk 14–15)
- I osa, ptk 1.4 (lk 10–11)
Märksõnad ja meetodid
- õhurõhk, kõrgrõhuala, madalrõhuala, tuul, mussoon
- töö tekstiga, harjutamine, arutelu
Lõiming
- Loodusõpetus 5. kl, ptk 3.2 „Õhu omadused. Õhu soojusaste“ (paberõpikus lk 88–89)
- Loodusõpetus 5. kl, ptk 3.3 „Õhu omadused. Õhurõhk“ (paberõpikus lk 90–91)
- Loodusõpetus 5. kl, ptk 3.4 „Õhurõhk ja õhu liikumine“ (paberõpikus lk 92–93)
- Loodusõpetus 7. kl, ptk 2.5 „Mõõtmismeetodid II“ (paberõpikus ptk 10, lk 26–27)
- Loodusõpetus 7. kl, ptk 8.4 „Soojusülekanne“ (paberõpikus ptk 39, lk 98–99)
Läbivad teemad
- Keskkond ja jätkusuutlik areng
- Kultuuriline identiteet
- Tervis ja ohutus