Aja planeerimine

Teises peatükis räägime, kuulame, kirjutame ja loeme:
​• aastaaegadest, ilmast ja sobivast riietusest
​• kuudest
​• nädalast ja päevadest
​• poes käimisest
​• aja planeerimisest

Viies nädal

1. Vaata pilti ja jutusta!

  1. Kes on pildil?
  2. Mida nad teevad?
  3. Kellel on kiire? Miks tal kiire on?
  4. Kas Teele peab kiirustama? Miks?
  5. Kuhu läheb Teele kahe tunni pärast?
  6. Mis on veel pildil?

2. Loe anekdooti ja räägi klassikaaslastega samal teemal!

Mees pidi sõitma rongiga Tartusse. Ta läks kodust välja, sõitis trolliga Balti jaama ja jooksis perroonile. Rong oli aga juba ära sõitnud. Mees vaatas käekella ja ütles: „Oeh, õnneks ei jäänud ma väga palju hiljaks. Ainult viis minutit.”

Mille üle selles anekdoodis naerdakse?
​Kas ka sina oled kuhugi hiljaks jäänud?

3. Miks on vaja aega planeerida?

Kas sinul on päevik? Kas sa kirjutasid sinna oma tunniplaani? Aga trennid või muud asjad, mida sa päeva jooksul tegema pead?

Kui jah, siis sa juba planeerid oma aega. Mõtled läbi, mis kell sa kusagil olema pead ja kuhu järgmisena lähed. Aja planeerimine aitab oma päevast, nädalast, kuust ja aastast paremini aru saada, seda paremini kasutada.

Aga nüüd kujuta ette, et sa ei planeeri oma aega. Hommikul ärkad siis, kui tahad. Näiteks kell pool kümme. Vaatad kella ja mõtled: „Nii, mul on kõht tühi, lähen söön natuke.” Sööd, loed raamatut, vaatad aknast välja. Kui tunned, et on natuke igav, lähed kooli. Aga su klassikaaslased tulevad sulle kooli ees vastu, sest kell on juba pool kaks päeval ja koolipäev on lõppenud. Jalutad natuke, lähed koju, jood teed. Siis lähed trenni. Jõuad kohale, aga kedagi ei ole veel, sest trenn algab alles kahe tunni pärast … Päev on alles poole peal, aga segadust kui palju!

4. Kuula dialoogi! Räägi sõbraga!

Teele: Mis sa homme pärast kooli teed?
Ana: Oota, ma vaatan päevikust järele. Nii, homme on mul tantsutrenn.
Teele: Kahju, tahtsin sinuga koos kinno minna. Aga ülehomme?
Ana: Ülehomme on mu isa sünnipäev, siis ma ka ei saa. Aga ma saan reedel. Lähme siis?
Teele: Reedel on mul robootika. Aga pärast seda saan ma küll. Lähme siis reedel!

5. Loe liitsõnu ning moodusta lauseid!