Eeskujulik rattur
Lõpuks ometi oli täna soe ja päikesepaisteline ilm! Pärast kooli tulin kiiresti koju, sest me leppisime Ana ja Reinuga kokku, et kohtume 45 minuti pärast pargis. Me plaanisime rattaga sõitma minna. Enne seda helistasin igaks juhuks emale. Meil on selline kokkulepe, et kui ma pärast koolipäeva kuhugi lähen, siis helistan emale või isale.
Teele: Tere, emme!
Ema: Tere, Teele! Kas sa jõudsid juba koju?
Teele: Jah, just jõudsin. Emme, me läheme Ana ja Reinuga rattaga sõitma.
Ema: Minge muidugi. Täna on õues nii ilus ilm. Sellise ilmaga on hea õues olla. Aga ole siis eeskujulik rattur!
Teele: Mis see tähendab – eeskujulik rattur?
Ema: Pane kindlasti kiiver pähe ja kindad pane ka kätte. Ilma kinnasteta hakkavad sõrmed külmetama.
Teele: Jah, muidugi panen.
Ema: Ja ole ettevaatlik! Kui sa lähed üle autotee, siis tule ratta pealt maha. Oota rohelist tuld või ületa teed ülekäigurajal.
Teele: Jah, ema, mul on see kõik meeles. See on mul ka meeles, et kui ma kellestki mööda sõidan, siis ainult vasakult poolt.
Ema: Täpselt nii. Aga ma loodan, et täna ei ole rattaliiklus väga tihe ja sa ei pea kellestki mööda sõitma.
Teele: Jalakäijatest peame ikka mööda sõitma. Aga ma luban, et oleme ettevaatlikud.
Ema: Olgu, siis on hästi. Toredat rattasõitu ja õhtul kohtume!
Teele: Aitäh. Näeme õhtul, emme!
Seleta ja jäta meelde!
Sõna või väljend |
Seletus või näide |
eeskujulik |
Rein käitub tunnis eeskujulikult. |
kokkulepe | Lapsed leppisid kokku, et kohtuvad pargis. |
külmetama | ehk külma tundma. Mu varbad külmetavad! |
liiklus | ehk autode, jalakäijate jne liikumine. Tänaval oli tihe liiklus. |
rattur | ehk jalgrattasõitja. Terviserajal oli mitu ratturit. |
5. Täida lüngad!
- Täna oli ilm soe ja …
- Teele, Ana ja Rein leppisid kokku, et nad kohtuvad … minuti pärast pargis.
- Lapsed plaanisid … sõita.
- Ema ütles, et Teele oleks eeskujulik …
- Ema ütles veel: „Teele, pane … pähe!”
- Kui lähed üle autotee, siis oota rohelist … !
7. Loe uuesti eelmise harjutuse reegleid!
Räägi iga punkti juures, kas sina teed seda või mitte.
8. Tehke pinginaabriga dialoog rattaga sõitmise teemal!
Rääkige omavahel:
– kas teile meeldib rattaga sõita,
– kellega koos te rattaga sõidate,
– kas te kannate alati kiivrit ja kindaid,
– kus te tavaliselt sõidate.
Muidugi võite rääkida veel teistest huvitavatest asjadest, mis on seotud rattasõiduga.
MÄNGIME!
Nimeta liitsõnu!
Õpilased moodustavad paarid. Üks paar tuleb klassi ette. Õpetaja ütleb neile ühe liitsõna. Õpilased hakkavad vaheldumisi liitsõnu nimetama, kusjuures sõna on tuletatud eelmisest sõnast, eelmise sõna põhisõna on järgmise sõna täiendsõna. Näiteks: lemmiksöök – söögituba – toakoer – koertenäitus – näitusesaal – saali… Mängitakse nii kaua, kuni üks õpilane kas eksib või jääb liiga pikalt mõtlema. Võitja nimi kirjutatakse tahvlile. Nüüd tuleb uus paar klassi ette. Nii mängivad kõik paarid mängu läbi. Nüüd tuleb teine ring, kokku lähevad mängijad, kes eelmise ringi võitsid. Mängitakse nii kaua, kuni selgub üks võitja.