Pole halba ilma, on vaid halb riietus

Viies nädal

14. Vasta küsimustele!

  1. Mis aastaaeg on praegu?
  2. Mis aastaajal on su sünnipäev?
  3. Mis aastaajal on su sõbra sünnipäev?
  4. Missugune on su lemmikaastaaeg? Miks?

MÄNGIME!

Mis sõna on?
Üks õpilane tuleb klassi ette. Õpetaja annab talle paberi ühe sõna. Õpilane peab selle teistele selge häälega tagurpidi ette lugema (nt sõna õpik – kipõ). Kes arvab ära, mis sõnaga on tegu, saab ühe punkti. Järgmine õpilane ning uus sõna. Võidab see, kes saab kõige rohkem punkte. Mängida võib ühe või mitu ringi.
​NB! Õpetajal võiks olla sõnad väikestele sedelitele ette kirjutatud. Oleks väga hea, kui õpetajal oleks enda jaoks sõnad ära jaotatud (4tähelised, 5tähelised jne). Alustada võiks lühematest sõnadest ning järk-järgult minna üle pikematele.
​Kasutage ilma, aastaaegade ja riietusega seotud sõnu.

15. Miks öeldakse, et pole halba ilma, on vaid halb riietus?

Milliseid riideid kannad sina sügisel ja talvel? Vaata pilte ja räägi!

Pööra tähelepanu: kus?

Pööra tähelepanu!

KUS?
peas / kaelas / seljas / käes / jalas

Näited:
Mul on tuttmüts peas, sest õues on külm.
​Mul on kaelas soe sall.
​Mis sul täna seljas on?

16. Mis sul täna seljas on?

Kirjelda oma riietust! Kasuta omadussõnu: hele/heledad, tume/tumedad, kollane/kollased, värviline/värvilised, soe/soojad, …

Näiteks: Mul on täna soe müts peas.

  1. Mul on … peas.
  2. Mul on … kaelas.
  3. Mul on … seljas.
  4. Mul on … käes.
  5. Mul on … jalas.

17. Sõnad on sassi läinud. Kirjuta laused vihikusse!

  1. sul sall Kas kaelas? on
  2. Mul täna ole ei kindaid, unustasin ma need koju.
  3. ilus Anal on soe jope.
  4. värviline on Teelel tuttmüts.
  5. ei saapaid. kanna Ma suvel
  6. sajab Täna vihma, kaasa! võta vihmavari

18. E-ülesanne. Paranda vead! Kirjuta lause õigesti!

1. Mul on müts kaelas. – Mul on müts peas.

2. Kas sul on kindad jalas? – 

3. Täna on külm ilm, sul peab jope peas olema! – 

4. Reinul on peapael seljas. – 

5. Anal on ilusad värvilised saapad käes. – 

6. Ema paneb alati talvel suusapüksid kaela. – 

19. Rühmatöö „Täna”

Moodustage 4-liikmelised rühmad. Kirjutage suurele paberile pealkirjaks „Täna”. Mõelge järgmistele punktidele:
​– Mis aastaaeg on praegu?
​– Missugune ilm on täna?
​– Mis teil täna seljas on?
​Kirjutage kõigist nendest punktidest oma rühmatöös, kasutage selleks erinevat värvi pliiatseid. Võite juurde joonistada ka pilte.
​Näidake rühmatööd klassikaaslastele. Tutvustage oma tööd!

MÄNGIME!

Kes see on?

Õpetaja valib endamisi välja ühe lapse, kelle riietust hakatakse kirjeldama. Lapsed hakkavad kordamööda küsimusi esitama. Kas tal on seljas punane pluus? Kas tal on jalas mustad püksid? Kas tal on sall kaelas? Kas tal on seljas …? Õpetaja vastab jah või ei. Kes esimesena ära arvab, kellega on tegu, saab ise klassi ette tulla ja järgmise lapse valida. Seejärel hakatakse temalt küsimusi küsima ning ta hakkab vastama jah või ei.

20. Tee pinginaabriga dialoog!

Rääkige:
​– mida sulle meeldib talvel õues teha,
​– mis riided sul siis seljas on,
​– mida sulle meeldib suvel teha,
​– mis riided sul siis seljas on.