Kordame koos!

11. nädal

9. nädal

47. E-ülesanne. Kirjuta lünka sõna tegema õige vorm!

1. Mida sa eile

2. Me eile küpsisetorti.

3. Juhan ja Teele homme isale isadepäevaks üllatuse. 

4. Kas vanaema ja vanaisa eelmisel pühapäeval pannkooke? 

5. Ma ei eile loodusõpetuse kodust tööd lõpuni, ma seda täna. 

48. Missugune on sinu isa? Kirjuta vihikusse jutt!

Kasuta võimalikult palju erinevaid omadussõnu!
​– Minu isa nimi on …
​– Ta on … ja tal on … silmad.
​– Ta on alati …
​– Talle meeldib …

49. Kas sinu isa on …? Selgita!

Näiteks nii:
​Minu isa on hea kokk. Tavaliselt teeb just tema meile õhtusöögi. Isale meeldib kõige rohkem teha makarone hakklihakastmega. See on minu lemmiksöök!

10. nädal

50. Räägi pinginaabriga! Koostage dialoog!

Rääkige pinginaabriga järgmistel teemadel:
​– mis on teie vanaemade ja vanaisade nimed,
​– kus nad elavad,
​– kui tihti te neil külas käite,
​– mida te koos vanavanematega teete.

51. Mis on nende sõnade antonüümid?

– rõõmus
​– kuri
​– rumal
​– jutukas
​– huvitav
​– hea
​– noor
​– pikk
​– heledate juustega
​Moodusta kolme sõnaga laused!

52. E-ülesanne. Kirjuta lünka sõna õiges vormis!

1. Ana aitas eile oma (vanemad) , ta pesi nõud ära.

2. Teele aitas ühte (väike laps) , kes ei teadnud, kus tema klass on.

3. Palun aita (mina) !

4. Isa parandas eile kodus riiulit. Kas sa aitasid (tema) ?

5. Ma aitan (sina) hea meelega!

6. Lähme aitame (ema) , ta hüüdis meid!

7. Ma aitasin eile õhtul oma (vend) , me tegime koos tema matemaatika kodust tööd.

53. Lisa lünka sõna lugema õiges vormis ja lõpeta lause!
  1. Ma … praegu huvitavat …
  2. Kas sa … seda … ?
  3. Me … eile tunnis …
  4. Ma ei … täna …
  5. Mu ema … iga päev …
  6. Mu isa … iga päev …
54. Mis sul kadripäevast meelde jäi? Räägi!
  1. Mis tähtpäev see on?
  2. Mis kuupäeval see on?
  3. Kes on kadrisandid?
  4. Missugused kadrisandid on?
  5. Mida kadrisandid teevad?

11. nädal

55. Kirjelda pilti! Kasuta võimalikult palju omadussõnu!
56. Rühmatöö „Lemmikloom”

Moodustage neljaliikmelised rühmad. Kirjutage suurele paberile pealkirjaks „Lemmikloom”. Mõelge järgmistele punktidele:
​– Missuguseid lemmikloomi on olemas? Pange kirja nii palju erinevaid lemmikloomi, kui teil meelde tuleb.
​– Mida me teeme koos lemmikloomaga?
​– Kuidas me lemmiklooma eest hoolitseme?

Kirjutage kõigist nendest punktidest oma rühmatöös, kasutage selleks erinevat värvi pliiatseid. Võite juurde joonistada ka pilte. Näidake rühmatööd klassikaaslastele. Tutvustage oma tööd!