10. Loe ja kuula luuletusi! Millest need luuletused räägivad?
Jõuluvana kaotas kinda
Aino PervikJõuluvana kaotas kinda,
aga kindata ei minda
välja vastu külma ööd
tegema suurt jõulutööd.
Otsis läbi kogu maja,
sest tal kinnast oli vaja.
Lõpuks leidis jõulumees
kinda kingikoti seest!

Jõuluvana öötöö
Leelo TungalKuldne kuu on akna taga.
Jõuluvana veel ei maga –
ei saa sängi pugeda,
vaja kirju lugeda!
Enne tuttu ta ei lähe,
kui saab laste nimed pähe.
Sellepärast ongi tal
pea ja habe helehall.
Nimed peas, võib meile külla
jõuluvana julgelt tulla –
hüüab kas või pimesi
heade laste nimesid.

Seleta ja jäta meelde!
Sõna või väljend |
Seletus või näide |
säng |
ehk voodi. Jõuluvana läks sängi magama. |
tuttu minema | ehk magama minema. Lähme tuttu! |
11. Tee luuletusest kirjalik kokkuvõte!
- Vali harjutusest 10 välja üks luuletus.
- Kirjuta vihikusse selle luuletuse pealkiri.
- Kirjuta luuletus vihikusse.
- Tee luuletusest kokkuvõte (millest see luuletus räägib?).
- Joonista luuletuse põhjal pilt, värvi.
- Loe oma kokkuvõte klassikaaslastele ette, näita neile pilti. Räägi, mida sa joonistasid.
13. Kasuta eelmise harjutuse liitsõnu ning moodusta küsimusi!
Kasuta küsisõnu:
– Mis … ?
– Millal … ?
– Kas … ?
– Kui palju … ?
– Kes … ?
– …
Näiteks: Kas praegu on jõulukuu?
14. Rühmatöö „Jõulukuu tegevused”
Moodustage 4-liikmelised rühmad. Kujundage suurele paberile plakat jõulukuu tegevustest. Mõelge järgmistele punktidele:
– Mida te tahate oma klassiga jõulukuul koolis teha?
– Mida te tahate perega jõulukuul teha?
Kirjutage mõlemast punktist oma rühmatöös. Võite juurde joonistada ka pilte.
Näidake rühmatööd klassikaaslastele. Tutvustage oma tööd!
15. Kuula dialoogi! Räägi sõbraga!
Teele: Ana, mida sina tahad jõulukuul teha?
Ana: Ma tahan kindlasti piparkooke küpsetada. Need maitsevad mulle väga! Ja siis on kodus väga hea lõhn. Aga mida sina jõulukuul teha tahad?
Teele: Mina tahan emale ja isale jõulukingi teha. Veel tahan ma kindlasti oma Tõrva sõpradele jõulukaardid saata.
