Kahtlemata on mälestuste kõrval kallis ka pärand, mille on jätnud enne meid elanud põlvkonnad, sealhulgas meie esivanemad. Need on vanast ajast pärit asjad, näiteks vanavanemate talumaja, vanaemalt saadud ehted või aastasadu tagasi rajatud park. Kuid pärandiks võivad olla ka kombed ja teadmised. See on vaimne pärand ehk selline pärand, mida ei saa käega katsuda. Näiteks võib vaimseks pärandiks pidada kommet naisterahvad uksest esimesena sisse lasta ja jaanilaupäeval lõket teha ning teadmist sellest, kuidas teha hapukurke. Kõik selle ja palju muudki oleme saanud pärandiks minevikust.
Video vestlusest muusik Mari Kalkuniga
Vastus. Vanaemadelt saadud muusikaarmastus
Vastus. Rahvalaul (regilaul)
Vastus. Maril ja temal elukaaslasel mõlemal oli Linda-nimeline vanaema.
Kui klassis on õpilasi, kellel on endal vanaema, vanaisa või mõne muu sugulase nimi, võiks lasta neil rääkida, kes see on, kelle järgi nad nime said, ja mida nad selle inimese kohta teavad.
Parim, mida me teha saame, on pärandit hoida. Tihtipeale võib see olla keeruline, kuna elame mineviku pärandiga iga päev koos, mistõttu me seda ajapikku paratamatult muudame. Näiteks elatakse tänapäevalgi paarsada aastat tagasi ehitatud rehielamutes, kuid enamasti on neile ehitatud korsten ja tehtud palju teisi täiendusi (pilt). Selleks et saada aimu, missugused nägid rehielamud välja vanasti, on loodud Tallinna vabaõhumuuseum, kuhu on peale rehielamute kokku kogutud ka teisi eesti taluhooneid. Muuseumidel ongi pärandi säilitajana tähtis roll. Eri muuseumides võib näha näiteks seda, kuidas olid kodud eri aegadel sisustatud, millised olid vanasti mänguasjad ja spordivahendid või kuidas ehitati laevu.
Ka käega mittekatsutav pärand muutub pikapeale. Näiteks värvitakse tänapäevalgi lihavõtete ajal mune, kuid seda on võimalik teha ka kunstlike poevärvidega, mida vanasti ei olnud. Ammuste aegade ja endiste tavade kohta saab lugeda vanadest raamatutest.
Õpilastel võib lasta kõigepealt pinginaabriga aru pidada ja seejärel oma mõtteid ülejäänud klassiga jagada. Õpetaja võiks väljatoodud mõtted kirjutada tahvlile.