Параграф 1.1 (Matemaatika 6. kl)

Kuidas seda õpikut kasutada?

  • Ülesannete lahendamine
  • Arvutamine harilike murdudega
  • Arvude sisestamine
  • Ülesandetüübid
  • Töölehed
  • Joonised ja pildid

Ülesannete lahendamine

  • Kirjalikku arvutamist vajavad ülesanded lahenda vihikus, digiõpikus kontrolli tulemusi.
  • Kui vastuseks tuleb 0, siis sisesta see vastuselünka.
    3 kg 800 g + 200 g = 4 kg 0 g​
    15 min + 45 min = 1 h 0 min​
  • Peatüki ülesandeid saab lahendada lõputult.
  • Kui vajutada „Alusta uuesti“, siis tuleb kõik vastused uuesti sisestada.
  • Kui vajutada „Paranda vead“, siis kõik vastused säilivad ning on võimalik parandada vaid üksikuid vastuseid.

Arvutamine harilike murdudega

  • Kui vastuseks on lihtmurd, siis tuleb see taandada, kui võimalik.
  • Kui vastuseks on liigmurd, siis tuleb see teisendada segaarvuks.
  • Laiendaja on siin märgitud teistmoodi kui paberõpikus.

Paberõpikus

Digiõpikus

Arvude sisestamine

  1. Kui arvus on kuni 4 kohta, tuleb arv sisestada tühikuteta.
    • 10
    • 219
    • 4500
  2. Kui arvus on 5 ja rohkem kohta, võib klasside vahele sisestada tühiku või kirjutada kõik numbrid järjest ilma tühikuteta.
    • 65 010 või 65010
    • 123 756 või 123756
    • 3 000 100 või 3000100
    • 9 000 000 000 või 9000000000
  3. Kümnendmurrus eralda kümnendkohad komaga (või punktiga). Eelistatum variant on komaga kirjutamine.
    • 2,4 (või 2.4)
    • 56,124 (või 56.124)
  4. Kui kümnendmurrus on kohti üle 4, võid sisestada klasside vahele tühiku või kirjutada kõik numbrid järjest ilma tühikuteta.
    • 1,2003
    • 12,100 23 või 12,10023
    • 48 000,000 145 67 või 48000,00014567
  5. Negatiivset arvu kirjutades sisesta klaviatuurilt märk "-".
    • -15
    • Negatiivse murru korral sisesta märk "-" lugejasse  -1 2

Järgmisesse vastusekasti saad liikuda klaviatuuril tabulatsiooni­klahviga (Tab). Ükskõik millise vastuse­kasti saad valida hiire­klõpsuga.

Ülesandetüübid

Järjestamine

Järjestamisülesandes tuleb segipaisatud andmed lohistada hiirega õigesse järjestusse. Hiirenupp vabasta siis, kui kollane ristkülik on õigel kohal.

Pildile lohistamine

  • Lohistamisülesandes on esialgu joonisel näha võimalike vastuste kohal hallid ringikesed (vt 1. pilti).
  • Vastuse numbri lohistamise ajal ilmuvad võimalike vastuste kohale kollased ringid (vt 2. pilti).
  • Hiirenupu vabastamise järel paigutub vastuse järjekorra­number valitud kohale (vt 3. pilti).
  • Vastuse numbrit saab teise kohta lohistada, kuid mitte jooniselt eemaldada.
  • Mõnes ülesandes võib olla ühes kohas mitu vastuse numbrit, siis paigutatakse need üksteise alla (vt 4. pilti).
Pilt 1
Pilt 2
Pilt 3
Pilt 4

Joonised ja pildid

Kui joonis või pilt tundub liiga väike, siis klõpsa see lahti suuremas vaates meediagaleriis.

Pildinäide peatükis
Pildinäide meediagaleriis
Будь ласка, зачекайте