Gümnaasiumi eesti keel

Autorid
Madli Kumpas, Argo Mund, Margit RossÜlesannetekogu autorid
Madli Kumpas, Argo Mund, Margit RossVäljaandja
Kuulub paketti

-
Õppekomplektis on 31 peatükki ja õpetaja ülesannetekogus 184 ülesannet.
-
Autorid
Madli Kumpas, Argo Mund, Margit Ross -
Ülesannetekogu autorid
Madli Kumpas, Argo Mund, Margit Ross -
Aine
Eesti keel -
Klass
Gümnaasium -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Koolibri -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011 -
Kuulub paketti
Eesti keel ja kirjandus gümnaasiumile õpetajale, Eesti keel ja kirjandus gümnaasiumile õpilasele, Erakasutaja, Erakasutaja kasutuslitsents õpikeskkonnas Opiq, Õpetaja 2022/23, Õpetaja 2023/24, Õpetaja 2023/24 – isiklik, Õpilane 2022/23, Õpilane 2023/24, Õpilane 2023/24 – isiklik, Õpilane 2023/24 - SOODUSHIND!
Sarja viimane, gümnaasiumi lõpuklassile mõeldud õpikomplekt „Johannes 3” ühendab kursused „Teksti keel ja stiil” ning „Praktiline eesti keel III”. Komplekt koosneb õpikust ja mahukast töövihikust, mis ühendavad teoreetilised teadmised praktiliste oskustega.
Abituuriumi eesti keele kursused keskenduvad olulisel määral riigieksamiks ettevalmistusele ja nii on palju tähelepanu pööratud funktsionaalse lugemisoskuse arendamisele, tekstide stiilile ja keele kasutusvaldkondade eripärale. Jätkates sarja üldisi metoodilisi põhimõtteid, pakub „Johannes 3” rohkesti autentseid tekste, teadmised-oskused omandatakse samm-sammult ülesannete kaudu, järjekindlalt tegeldakse sõnavaratöö ja õigekeelsusküsimustega. Varasemast rohkem on fookuses ilukirjandus- ja teadustekstid.
Komplekti ülesehitus järgib sarja eelmiste osade põhimõtteid. Õpik ja töövihik on tihedalt seotud ning liikumine õpiprotsessis viidete toel lihtne ja selge.
1. Sissejuhatav peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. |
Hea abiturient
Tasuta tutvumiseks! |
1.2. | Kui oled sissejuhatava peatüki läbi töötanud, |
1.3. | Sõna roll ühiskonnas |
1.4. | KIRJUTAMISKOOL |
2. Esimene peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Kui oled 1. peatüki läbi töötanud, |
2.2. | Norm ühiskonnas |
2.3. | Keelenorm |
2.4. | Keelemäng ja teadus |
2.5. | Sõna tähendus |
2.6. | Kujundlikkus ja keelemood |
2.7. | KIRJUTAMISKOOL |
3. Teine peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Kui oled 2. peatüki läbi töötanud, |
3.2. | Loov keelekasutus |
3.3. | Poeetika |
3.4. | Ilukirjandus ja stiil |
3.5. | Autori hääl ja paroodia |
3.6. | Tõlge ja intertekstuaalsus |
3.7. | KIRJUTAMISKOOL |
4. Kolmas peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Kui oled 3. peatüki läbi töötanud, |
4.2. | Tekstide liigitamine |
4.3. | Lugemisstrateegiad |
4.4. | Arvamus ja argument |
4.5. | Ametisuhtlus |
4.6. | Võrgusuhtlus ja maine |
4.7. | KIRJUTAMISKOOL |
5. Neljas peatükk
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Kui oled 4. peatüki läbi töötanud, |
5.2. | Teadusvaldkonnad |
5.3. | Teadusteksti vorm ja stiil |
5.4. | Kontekst ja viitamine |
5.5. | Teaduslik uurimus |
5.6. | Teadus ja eetika |