ÕPPIJALE
Enamik õppijale nähtavaid ülesandeid on automaatkontrollitavad. Neid ülesandeid saab lahendada nii mitu korda, kui soovitakse. On ka ülesandeid, kus saab oma tarbeks või hiljem õpetajale esitamiseks teha märkmeid või kirjutada nõutud tekst.
ÕPETAJALE
Kõiki kogumiku kirjalikke ülesandeid saab õpetaja kasutada teadmiste kontrolliks.
1. Küsimuste koostamine teemakaardi põhjal
Mida tahaksite teada Päikese kohta? Kirjutage klassikaaslaste jaoks üles teid huvitavad küsimused ja paluge neil vastata.

2. Rühmatöö „Huvitav koolitund”
Tutvuge skeemiga ja sellele toetudes arutage rühmas, kuidas gümnaasiumiastmes võimalikult huvitavalt viia läbi loodusainete tunde. Tutvustage teistele rühmadele, missuguseid küsimusi te püstitasite ja milliseid ideid välja pakute.
Kuidas gümnaasiumiastmes võimalikult huvitavalt viia läbi loodusainete tunde?


3. Lugemine ja jutustamine
Lugege ja jutustage tekstilähedaselt.

Ideest teostuseni
Kuidas näha maailma värske pilguga ja uudse nurga alt? Kas võiks endalt küsida, miks on asjad just nii, aga mitte teisiti? Kuidas võiks midagi paremini teha, kui seni on tehtud? Niisugust lähenemist maailmale ootame tavaliselt teadlastelt, aga loova mõtlemisega inimesi vajame kõigis valdkondades – äris, teeninduses, tööpingi taga, koolis.
Innovaatilist inimest huvitab kõik: ajalugu, bioloogia, astroloogia, majandus- ja finantsküsimused. Paljude faktide teadmine ei tee veel inimest innovaatiliseks. Loovinimesele meeldivad väljakutsed, ta unistab ja laseb oma mõtetel lennata, märkab asju, mida teised pole veel avastanud, näeb ja leiab ideede teostamiseks erinevaid lahendusi. Teadmised on vajalik algmaterjal, mis võimaldab näha asju ja situatsioone erinevatest vaatenurkadest. Ja kui sellelt pinnalt tekib uus värske idee, on see kõigest algus, mis muutub väärtuseks alles siis, kui see teoks tehakse. Iga uus innovaatiline lahendus elab läbi tsükli – sünd, areng ning surm. Kogu maailmas toimub pidev innovaatiline ajurünnak, kus otsitakse, leitakse ja arendatakse alalõpmata uusi ja kasulikke ideid. Ja teistel jääb üle ainult uute innovaatiliste muutustega kohaneda.
4. Rühmatöö „Keskmisest võimekamad õpilased koolitöös”
Arutage rühmatööna teemal „Keskmisest võimekamate õpilaste arenemisvõimalused koolis”. Esitage detailne kokkuvõte arutelust teistele rühmadele.
5. Käänete kasutamine
- Noored osalevad (mõttetalgud) , (ajurünnakud) , (ideekonkursid) .
- Ajurünnaku tulemusel saadi palju (julged ideed) , (korralikud äriplaanid) .
- Oma projekte tutvustasid noored (Leedu) , (Läti) , (Poola) , (Soome) .
- Ideedena peeti olulisteks (noortevahetus) , (keeleõpe) , (õpilasfirma loomine) .
- Eksperimendi teostamiseks napib (sügavad teadmised) , (praktilised oskused) .
- Soodne keskkond innovaatilisteks ideedeks tekib (konverentsid) , (foorumid) , (tootearenduspäevad) .
- Teaduslik eksperiment sisaldas (vaatlused) , (uuringud) , (katsed) .
- Olen mikroskoobiga uurinud (taimed) , (putukad) , (kivimid) , (mineraalid) .
- Võimsad optilised mikroskoobid suudavad piiluda (rakud) , (bakterid) , (viiruseosakesed) .
- Töö osutus (kerge) , (raske) , (keeruline) , (lihtne) .
- Uute ideede elluviimine annab võimaluse teha (parem) , (kiirem) , (odavam) .
- Et midagi uutmoodi korda saata, tuleb mõelda (radikaalsed muutused) peale, (loovad lahendused) peale.
- Firmajuhid ootavad töötajatelt ettepanekuid (uued teenuseliigid) ja (parem töökorraldus) asjus.
- Vaatluse läbiviimisel tuleb juhinduda (reeglid) , (eeskirjad) , (juhtnöörid) .
- Saadud teadmisi tuleb (edaspidine elu) ja (tööprotsess) julgemini rakendada.
6. Omadussõna kesk- ja ülivõrde kasutamine
Moodustage antud väljenditega lauseid, kasutades omadussõnu kesk- või ülivõrdes. Ülesandes toodud käändevormid jätke samaks.
Näidis:
Teksti tõlkimine osutus keeruliseks küsimuseks. Teksti tõlkimine osutus keerulisemaks, kui arvasime. Kõige keerulisemaks küsimuseks osutus teksti tõlkimine.
osutusid headeks projektideks, ettevõtlike noorte äriideed, koostasid korraliku äriplaani, paistsid silma täiusliku teostusega, on kaasa aidanud idee nutikale elluviimisele, osutus üheks oluliseks eesmärgiks, seoses innovaatilise toote turustamisega, on varustatud keskkonnasõbralike soojusseadmetega, seade leiab laialdast kasutamist, eeldame efektiivset lahendust, pakutakse originaalseid ja unikaalseid üksikeksemplare, võimaldab valmistada eksklusiivseid ja keerukaid rõivakollektsioone, oodatakse pööraste ideede rahastajad, toimub tavaliste toodete müük, tegemist on ajamahuka tööga, on üles näidanud tõsist huvi, tegemist on innovaatilise lahendusega, mõeldakse jätkusuutlikule tootearengule