37. Loe laste arvamusi jõuluõhtu kohta. Mis kellelegi meeldis?
Teele: Mulle meeldis kõige rohkem see, et me tegime nii palju asju. Mängisime, tantsisime, vaatasime pilte, jagasime kingitusi. Õhtu oli väga põnev, aga minu meelest sai see liiga kiiresti läbi!

Rein: Minu arust oli väga tore see, et kõik lapsed olid koolis. Mitte keegi ei puudunud! Viimasel ajal on keegi ikka haige ja puudujaid on palju. Õnneks said kõik jõuluõhtuks terveks. Mulle väga meeldis neljanda rühma välja mõeldud muinasjutt. Ma arvan, et see on väga õige, et jõuluvana ei pea meile alati väga palju kingitusi tooma. Ja lapsed ei tohi sellepärast jõuluvana peale pahased olla. Neljanda rühma muinasjutt oli tore ja naljakas, aga ka õpetlik.

Ana: Mulle meeldis kogu jõuluõhtu! Tegelikult ka see, et jõuluõhtu ettevalmistused algasid nädal aega enne. Näiteks meie leppisime oma rühmaga kokku, et alguses otsivad kõik enda kodust jõuluehteid, mida me sellel aastal ei kasuta. Pärast seda meisterdasime Teele juures lumehelbeid. Järgmisel päeval pärast tunde jäime natuke kauemaks kooli ja kaunistasime klassi ära. Hommikul oli nii põnev kooli tulla. Me ju ei teadnud, kas teistele meeldib meie kaunistatud klass! Õnneks ütlesid kõik, et klass on väga ilus.

Liis: Meie klassi jõuluõhtu oli armas. Näiteks see, kui me vaatasime koos pilte. Mul tuli kohe meelde, kuidas me menüüsid koostasime. See oli nii lõbus! Või oma isadest rääkisime, see meeldis mulle ka. Igal juhul oli neid pilte huvitav vaadata. Ja kingitusi oli nii palju! Minu kingitus oli ilusas punases pakis. Paki sees oli väike kollane termos! Kui me nüüd ema ja isaga suvel matkale läheme, siis on mul päris oma termos! Ei tea, kes mulle nii toreda kingituse tegi?

Seleta ja jäta meelde!
Sõna või väljend |
Seletus või näide |
läbi saama |
Film sai läbi ja inimesed läksid kinost välja. |
pakk | Kingitus on ilusas pakis. |
puuduma | Kas täna puudub keegi? Palun nimeta kõik puudujad! |
õpetlik | Lapsed jutustasid õpetliku muinasjutu sellest, et jõulude ajal ei ole kõige tähtsam saada palju kingitusi. |
Pööra tähelepanu: palju / vähe keda? mida?
Pööra tähelepanu!
PALJU / VÄHE – KEDA? MIDA?
|
Näited:
|
38. Koosta lauseid!
Vali tabelist „Pööra tähelepanu” välja viis sõna. Koosta nendega vihikusse laused. Loe oma laused pinginaabrile ette. Kuula pinginaabri lauseid!
39. Sõnad on sassi läinud. Kirjuta laused vihikusse!
- tüdrukuid poisse ja kui on palju teie klassis
- mitu täna puudujat on
- kodus meil raamatuid on palju väga
- on palju lilli ja vanaema vanaisa aias
- tänaval väikesel oli autosid vähe
40. Kuula dialoogi! Räägi sõbraga!
Kaarel: Hakkame jõuluõhtut ette valmistama!
Teele: Hakkame jah. Millest me alustame?
Kaarel: Otsime kõigepealt välja valged paberid.
Teele: Nii, palun, siin on paberid. Nüüd on meil vaja veel pliiatseid ja kääre.
Kaarel: Miks meil pliiatseid on vaja?
Teele: Siis me saame paberile lumehelveste mustri joonistada.
Kaarel: Jah, sul on õigus. Nüüd on meil vist kõik asjad olemas. Kas alustame?
Teele: Jah, hakkame pihta