Peatükk 4.7 (Maakaitse käsiraamat)

Mineeritud traattõkete läbimine

Mineeritud traattõkete läbimine

Olukord: rühm kohtab traattõket, mis on mineeritud või tõenäoliselt mineeritud, ja sihtmärgile ei saa liikuda sellest möödudes.

Tegevus: jagu rajab tõkkesse läbipääsu ja julgestab allüksuste läbiliikumist. Rühmapealik määrab ühe jao tuletoetuseks, teise jao läbipääsu rajajaks ja kolmanda jao ründajaks ülesandega rajatud läbipääsust kohe läbi rünnata ja luua sillapea teisele poole tõkkeid.

a. Samm 1

  1. Rühmapealik hindab olukorda – tõkete kaetus vastase tulega, vastase üksuse suurus võimalikus kontaktis, parim varjatud ja kaitstud läbimurdekoht, varjatud ja kaitstud teekond läbimurdekohani ja tuletoetuspositsioonid – ning teeb otsuse rajada tõketesse läbipääs.
  2. Pealik juhendab tuletoetusjao tuletoetuspositsioonidele, osutab vastase positsioonid mahasurumiseks, läbimurdekoha, teekonna selleni ja annab tule suunamise juhised. Rühmapealiku abi juhib tuletoetuspositsioone.
  3. Pealik annab juhised läbipääsujaole ja rünnakujaole: läbimurdekoht, teekond selleni ja jaosisene tuletoetuse korraldus. Jaod valmistuvad liikuma.

1

NB! 

Ründav jagu võib asuda tegema täiendavat tuletoetust, kui seda on vaja ja kuni läbipääs on rajatud.

  1. Rühmapealiku signaali peale alustab tuletoetusjagu vastase mahasurumist:
    • hävitab või surub maha vastase meeskonnarelvad ja tulepesad, mis saavad anda efektiivset tuld läbipääsujao vastu;
    • kui on kasutada, laseb granaadiheitjatega välja suitsugranaadid, et varjata lähenevat läbipääsujagu vastase eest;
    • jätkab mahasuruva tulega kogu läbipääsu rajamise jooksul, et mitte anda vastasele võimalust sooritada vasturünnakut läbipääsujao ja rünnakujao vastu.

NB! 

Kui on kasutada kaudtuli, siis kasutatakse ka seda vastase mahasurumiseks ja suitsukatte tegemiseks.

  1. Pealik juhib läbipääsujao läbimurdekoha juurde, kus vajadusel heidetakse lisasuitsu plaanitud läbimurdekoha ja vastase vahele, et läbipääsu rajamist vastase eest varjata.
  2. Läbipääsujagu rajab tõketesse läbipääsu:
    • jaopealik määrab ühe meeskonna tagama lähijulgestust meeskonnale, mis hakkab läbipääsu rajama;
    • jaopealik osutab täpse läbipääsukoha;
    • jaopealik liigub koos läbipääsumeeskonnaga varjatult tõkkeni määratud läbipääsu rajamise kohas ja kontrollib miinide või tõmbetraatide olemasolu;
    • meeskond eemaldab miinid ja tõmbetraadid; nende puudumisel lõikab traattõkke traadid läbi, rajades läbimahtumiseks piisava laiusega ava. Meeskond märgistab puhastatud raja.

NB! 

Läbipääsu ohutuks tegemiseks ja läbipääsu rajamiseks on mitu moodust. Kiireim viis on kasutada pikendatud laengut, mis lükatakse kogu tõkke alt läbi ja initsieeritakse. Maastik läbipääsu läheduses peab võimaldama võitlejate varjumist plahvatuse ja kildude eest. Teine viis on kinnitada nööriga traatidesse haaratskonks ja tõmmata kogu meeskonnaga distantsilt varje tagant. See peaks initsieerima tõmbetraatidega miinid, mis võivad olla põimitud tõkkesse.

b. Samm 2

  1. Kui läbipääs on rajatud, julgestab jagu läbipääsu vastaspoole ja vajadusel jätkab julgestamist lähiküljelt. Vajadusel läbipääs ka märgistatakse (eriti halva nähtavuse korral). Vähemalt üks võitleja jääb juhendama ülejäänud rühma sisenemist läbipääsu.
  2. Kui läbipääs on julgestatud ja märgistatud, annab jaopealik sellest teada rühmapealikule.
  3. Rühmapealik liigub koos rünnakujaoga läbi rajatud läbipääsu ja jätkab rünnakut.
  4. Tuletoetusjagu jätkab kattetule liigutamist rünnakujao ees kuni rühmapealiku korraldusteni.

2

NB! 

Läbipääsu märgistamisel tuleb silmas pidada, et märgistused paistaksid selgesti läbivale oma üksusele, kuid ei paljastaks üksuse tegevust vastasele. Näiteks pimedas tuleb kasutada suunatud valgusega keemilise valguse pulki vms. Läbipääsu läbides peavad kõik võitlejad kasutama sama rada, et mitte sattuda miinidele läbipääsuraja kõrval.

Kokkuvõte

Rühmapealik määrab ühe jao tuletoetuseks, teise jao läbipääsu rajajaks ja kolmanda jao ründajaks ülesandega rajatud läbipääsust kohe läbi rünnata ja luua sillapea teisele poole tõkkeid.

1. Läbipääsu läbides peavad kõik võitlejad kasutamarada.

2. Läbimurdekoha ja vastase vahele

3.jätkab mahasuruva tulega kogu läbipääsu rajamise jooksul.

Palun oota