Kokkuvõte. Kuuldemäng

Salvestage rühmatööna kuuldemäng

Tööjuhend

1. Moodustage kuni viieliikmelised rühmad. Igas rühmas võiks olla vähemalt üks õpilane, kes oskab kuuldemängu millegagi salvestada.

2. Valige üks lühike kirjanduslik tekst (muinasjutt, nali, lühijutt vms). Arutage, kas jätate kõik nii, nagu tekstis on, lisate tegelasi või jätate mõne tegelase hoopis välja. Võite muuta aega ja kohta.

3. Kirjutage tekst ümber kuuldemänguks. Mõelge, mida iga tegelane ütleb, ja pange kirja kõik repliigid. Kirjeldage ka taustahelisid ja otsustage, milliseid muusikapalu kasutada. Kuuldemängu kavandi võite vormistada näiteks nii:

Repliigid

Taustahelid/ taustamuusika

EMA: Kumba sa, Juss, tahaksid, õde või venda?

JUSS: Ma võtaks parema meelega jalgratta.

Köögihelid: veesolin, nõude liigutamise heli

4. Määrake igaühe ülesanne kuuldemängu valmimisel: kes on näitlejad, salvestaja, helitausta kujundaja(d).

5. Jagage näitlejate rollid ja harjutage oma osa. Mõelge läbi, millal on vaja kiiresti, millal aeglasemalt rääkida, kus pidada pausi. Tähistage pausi kohad tekstis.

6. Harjutage ilma salvestuseta.

7. Salvestage kuuldemäng.

8. Esitage kuuldemäng klassis.

Kuuldemängude hindamine

1. Esita kuuldemängu üldandmed:

  • mis on kuuldemängu pealkiri,

  • millel kuuldemäng põhineb,

  • millest kuuldemäng räägib.

2. Analüüsi kuuldemängu ja põhjenda oma arvamust:

  • kuidas sulle meeldis tekst,

  • mida arvad esitusest,

  • kuidas õnnestus helikujundus.

3. Anna hinnang kuuldemängule tervikuna.

  • Leia oma arvustusest tegusõnad ja pane tähele, mis ajavormis need on. Põhjenda ajavormide kasutust. 

Hinnang rühmatööle

Rühma liikmed: 

Kuupäev: 

5 – täiesti õige
​4 – enam-vähem õige
​3 – pooleldi õige
​2 – pigem vale
​1 – täiesti vale

Väide

Hinnang

Leidsime kergesti ilukirjandusteksti, mida lavastada.

Jagasime ülesanded kõigi rühmaliikmete vahel võrdselt.

Kõik täitsid oma ülesanded korralikult ja õigeks ajaks.

Kuuldemäng tuli hästi välja.