1. SOOJENDUS
Töötage kogu õpperühmaga järgmiste juhtnööride järgi.
- Tehke eluspilte eri õppeainete teemal. Kõigepealt valitakse ühiselt mingi aine, nt eesti keel.
- Esimest pilti alustab õpetaja, kes seisab klassi ees, ütleb näiteks: „Mina olen kääne“ ja võtab poosi, mis tema arvates käänet kujutab.
- Järgmisena tuleb pildile mõni õpilane. Ta tuleb klassi ette, ütleb näiteks: „Mina olen käändelõpp“ ja seisab õpetaja kõrvale. Järgmine õpilane võib öelda näiteks: „Mina olen suhtlusülesanne“ jne.
- Kõik õpilased lisanduvad pildile, tulles ükshaaval klassi ette, öeldes, kes nad on, ja võttes vastava poosi. Õpilased tulevad pildile vabatahtlikus järjekorras ja pildil olijate rolle ei arutata.

2. SOOJENDUS
Töötage neljakaupa rühmades järgmiste juhtnööride järgi.
- Õpetaja annab teile kleepmärkmepaberid. Pange igale paberile kirja üks tore õppetegevus, mida te mingis koolitunnis teinud olete.
- Kui tegevused on kirjas, hakkavad õpilased kõigist rühmadest kordamööda klassi ees käima. Iga kord kleebitakse üks märkmepaber tahvlile ja öeldakse, mis sinna on kirjutatud. Teiste rühmade nimetatud tegevusi enam korrata ei saa.
3. RÄÄKIMINE
a. Meenuta füüsikatundi. Mida te selles tunnis praegu õpite?
b. Meenuta füüsikatundides varem õpitut. Vastake järgmistele küsimustele a) paaris, b) koos kogu õpperühmaga.
- Miks on asjade liigutamiseks vaja jõudu?
- Mis seaduse avastas Newton kehade liikumise kohta?
- Kas on võimalik võtta laudlina laualt ära, nii et nõud ja söögiriistad jääksid oma kohale? Põhjenda.

4. KUULAMINE. LUGEMINE. SÕNAVARA
a. Vaata Viktoria esinemist teadusteatris ja leia vastused ülesande 3 küsimustele.
b. Loe teksti 9 õpiku lõpus. Kirjuta välja viis sõna/väljendit, millest sa aru ei saa, aga mis on sinu arvates teksti mõistmiseks olulised. Leia nende sõnade/väljendite tähendus.
c. Vaata videot veel kord ja lõpeta laused.
- Kui asjad seisavad paigal, siis …
- Kui tõmmata paber pildi alt ära aeglaselt, siis …
- Kui tõmmata paber pildi alt ära kiiresti, siis …
- Muna kukub kiiresti klaasi, sest …
- Kui keerutada vett täis klaasi hooga ringi, siis …
- Vesi ei voola klaasist välja, sest …
- Kui laudlina laualt ära tõmmata, jäävad nõud ja söögiriistad paigale, sest …
5. SÕNAVARA
a. Kontrolli, kas tunned ülesande 4 sõnu. Leia tundmatute sõnade tähendus.
nähtus, -e, -t, -i
liiguta/ma, -da, -n
liiku/ma, -da, liigun
jõud, jõu, jõudu, jõude
keha, -, -, -sid
säilita/ma, -da, -n
avasta/ma, -da, -n
paigale jääma, jääda, jään paigale
kaduma, kaduda, kaon
tõmbama, tõmmata, tõmban
tarkus, -e, -t
arvesse võtma, võtta, võtan arvesse
mulje, -, -t, -id
trikk, triki, trikki, trikke
paigal hoidma, hoida, hoian paigal
imeli/ne, -se, -st, -si
tulemus, -e, -t, -i
kukku/ma, -da, kukun
sundi/ma, -da, sunnin mida tegema?
püsi/ma, -da, -n
tops, -i, -i, -e
hoog, hoo, hoogu
katse, -, -t, -id
tundu/ma, -da, -b
b. Töötage kogu õpperühmaga järgmiste juhtnööride järgi.
- Iga õpilane saab õpetajalt paberlipikud, igal lipikul on üks a-osa sõna.
- Käi mööda klassi ringi ja otsi endale paariline.
- Seleta paarilisele oma sõnade tähendust ilma sõna või selle osa nimetamata. Kui paariline arvab, et tal on ka sama sõna, siis pakub ta selle välja. Kui tal on õigus, siis pange need lipikud lauale.
- Kui ühe paarilisega rohkem samu sõnu pole, otsi uus paariline ja korrake tegevust. Eesmärk on võimalikult kiiresti kõigist oma sõnalipikutest vabaneda.
TV H 1
6. SÕNAVARA. RÄÄKIMINE
Töötage kolmekaupa rühmades järgmiste juhtnööride järgi.
- Saate õpetajalt sõnalipikud ülesande 5 sõnadega. Pange need lauale kirjaga ülespoole.
- Arutage, kas ja miks on teadusteater hea õppimise viis. Kasutage igas arvamuses üht sõnalipikul olevat sõna, nt Teadusteater aitab keerulisi nähtusi huvitavaks ja arusaadavaks teha. Kasutatud lipikud pange kõrvale.
7. KIRJUTAMINE. LUGEMINE. KUULAMINE. RÄÄKIMINE
a. Kirjuta kaks arvamuslõiku teadusteatrist kui õppimise viisist.
b. Töötage neljakaupa rühmas. Loe oma tekst ette ja vasta kaaslaste küsimustele.
c. Valige kõige sisukam tekst ja kandke see ette kogu õpperühmale.