
Autorid
Urmas Kokassaar, Külli RelveÜlesannetekogu autorid
Külli Relve, Helle Järvalt, Edith Maasik, Aiki JõgevaVäljaandja

-
Õppekomplektis on 33 peatükki ning 374 ülesannet, millest 190 on õpikus ja 184 ülesannetekogus.
-
Autorid
Urmas Kokassaar, Külli Relve -
Ülesannetekogu autorid
Külli Relve, Helle Järvalt, Edith Maasik, Aiki Jõgeva -
Aine
Bioloogia -
Klass
9. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
E-õpik ühendab endas Avita kahes osas ilmunud õpiku ja töövihiku. E-õpik on jagatud teemaplokkideks, mis omakorda koosnevad peatükkidest. Täiendatud ja parandatud materjal on esitatud eakohaselt ja huviäratavalt. Iga peatükk algab suunavate küsimuste ja oluliste mõistetega. Aine lihtsamaks omandamiseks on e-õpikus senisest rohkem fotosid ja illustratsioone, videoid ning viiteid teemaga seostuvatele veebilehekülgedele. Põhitekstist eristuvad huvitavate faktidega lisatekstid. Käsitletavate teemade paremaks omandamiseks on õpikus loodusteadusliku meetodi rakendamist ja IKT kasutamist nõudvaid ülesandeid ning praktilisi töid.
9. klassi jooksul keskendutakse inimesele kui elusorganismile. Käsitletakse kõiki elundkondi ning inimorganismi arengut ja toimimist. Tutvutakse ka mikroorganismidega ning pärilikkuse põhialustega.
E-õpikus on õppeteksti kõrval peale illustreeriva materjali veel küsimused ja ülesanded, mis aitavad õpilasel loetut kinnistada ja tekstist arusaamist kontrollida.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata nii individuaalselt kui ka kogu klassile ülesandeid koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesanded arendavad nii loovust kui ka kriitilist mõtlemist. Kõikide ülesannete vastuseid saab õpetaja kontrollida ja hinnata. Faktipõhiste ülesannete puhul on õpetajale ette antud õiged vastused.
E-õpikut saavad oma materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetaja saab enda lisatu teha kättesaadavaks ka õpilastele.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Mikroorganismid
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. | Õpieesmärgid |
1.2. |
Viirused
Tasuta tutvumiseks! |
1.3. | Bakterid |
1.4. | Bakterite osa looduses ja inimese elus |
1.5. | Algloomad |
1.6. | Mõtle ja tegutse |
1.7. | Kordamisülesanded. Kontrolltöö nr 1 |
2. Keha üldehitus ja toes
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Õpieesmärgid |
2.2. | Inimese keha üldehitus |
2.3. | Nahk katab ja kaitseb |
2.4. | Milline on luude koostis ja ehitus? |
2.5. | Luud ja nende ühendused |
2.6. | Lihased tagavad keha liikumise |
2.7. | Mõtle ja tegutse |
2.8. | Kordamisülesanded. Kontrolltöö nr 2 |
3. Vereringe
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Õpieesmärgid |
3.2. | Süda paneb vere liikuma |
3.3. | Vereringe ja veresooned |
3.4. | Veri on vedel kude |
3.5. | Immuunsüsteem kaitseb organismi |
3.6. | Mõtle ja tegutse |
3.7. | Kordamisülesanded. Kontrolltöö nr 3 |
4. Seedimine ja eritamine
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Õpieesmärgid |
4.2. | Toit ja toitained |
4.3. | Tervislik toitumine |
4.4. | Seedeelundkonna ehitus ja talitlus |
4.5. | Erituselundid ja jääkainete eemaldamine |
4.6. | Mõtle ja tegutse |
4.7. | Kordamisülesanded. Kontrolltöö nr 4 |
5. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Lisa. Inimese elundkonnad |
5.2. | Mõisted |
5.3. | Sõnaseletused |
5.4. | Impressum |