40. KIRJUTAMINE. KUULAMINE
a. Kirjuta oma leiutist (ülesandest 35) reklaamiv tekst. Kasuta võtteid, mis ärataksid lugeja tähelepanu.
b. Töötage kolmekaupa rühmades järgmiste juhtnööride järgi.
- Loe oma tekst kaaslastele ette.
- Valige üks tekst, mille esitate kogu õpperühmale. Otsustage ka, millised 3–5 eluspilti te teete teksti illustreerimiseks.
- Üks õpilane loeb teksti kogu õpperühmale ette. Vastavas kohas ütleb ta: „Pilt!“ ja teeb käega liigutuse, nagu kuvaks ekraanile slaidi.
- Ülejäänud kaks rühmaliiget teevad vastava eluspildi.
41. KIRJUTAMINE. SÕNAVARA
Tööta järgmiste juhtnööride järgi.
- Anna oma reklaamtekst õpetajale.
- Saad õpetajalt kellegi teise reklaamteksti. Loe see läbi ja kujuta ette, et tunned selle asja vastu huvi ning soovid küsida lisainfot.
- Kirjuta teksti autorile poolametlikus stiilis kiri. Kasuta seejuures ka järgmisi väljendeid.


- Anna oma kiri õpetajale, kes annab selle vastava leiutise autorile.
- Vasta oma teksti kohta kirjutatud järelepärimisele. Kasuta seejuures ka järgmisi väljendeid.


TV H 21
42. LUGEMINE. RÄÄKIMINE
a. Saad õpetajalt lehe väidetega. Hinda iga väidet 5 palli skaalal.

- Noored on paremad leiutajad kui täiskasvanud.
- Ilma majandusteadmisteta ei saa hästi leiutada.
- Õpilasfirmad teevad igast noorest leiutaja.
- Väärt leiutiseks peab olema uudne ja eriline idee.
- Leiutamine võimaldab kohtuda huvitavate inimestega.
- Leiutajal peab olema raha, et oma leiutis ka ellu viia.
- Kõik leiutised tuleb võimalikult kiiresti patentida.
- Leiutamisega saab muuta maailma paremaks.
b. Leia paariline. Arutage a-osa väiteid ja leidke ühine hinnang.
c. Arutage a-osa väiteid koos kogu õpperühmaga.
TV H 22