Leiu­tiste tutvus­tus

40. KIRJUTAMINE. KUULAMINE

a. Kirjuta oma leiutist (ülesandest 35) reklaamiv tekst. Kasuta võtteid, mis ärataksid lugeja tähelepanu.

b. Töötage kolmekaupa rühmades järgmiste juhtnööride järgi.

  • Loe oma tekst kaaslastele ette.
  • Valige üks tekst, mille esitate kogu õpperühmale. Otsustage ka, millised 3–5 eluspilti te teete teksti illustreerimiseks.
  • Üks õpilane loeb teksti kogu õpperühmale ette. Vastavas kohas ütleb ta: „Pilt!“ ja teeb käega liigutuse, nagu kuvaks ekraanile slaidi.
  • Ülejäänud kaks rühmaliiget teevad vastava eluspildi.

41. KIRJUTAMINE. SÕNAVARA

Tööta järgmiste juhtnööride järgi.

  • Anna oma reklaamtekst õpetajale.
  • Saad õpetajalt kellegi teise reklaamteksti. Loe see läbi ja kujuta ette, et tunned selle asja vastu huvi ning soovid küsida lisainfot.
  • Kirjuta teksti autorile poolametlikus stiilis kiri. Kasuta seejuures ka järgmisi väljendeid.
  • Anna oma kiri õpetajale, kes annab selle vastava leiutise autorile.
  • Vasta oma teksti kohta kirjutatud järelepärimisele. Kasuta seejuures ka järgmisi väljendeid.

TV H 21

42. LUGEMINE. RÄÄKIMINE

a. Saad õpetajalt lehe väidetega. Hinda iga väidet 5 palli skaalal.

  1. Noored on paremad leiutajad kui täiskasvanud.
  2. Ilma majandusteadmisteta ei saa hästi leiutada.
  3. Õpilasfirmad teevad igast noorest leiutaja.
  4. Väärt leiutiseks peab olema uudne ja eriline idee.
  5. Leiutamine võimaldab kohtuda huvitavate inimestega.
  6. Leiutajal peab olema raha, et oma leiutis ka ellu viia.
  7. Kõik leiutised tuleb võimalikult kiiresti patentida.
  8. Leiutamisega saab muuta maailma paremaks.

b. Leia paariline. Arutage a-osa väiteid ja leidke ühine hinnang.

c. Arutage a-osa väiteid koos kogu õpperühmaga.

TV H 22