ÕPPIJALE
Enamik õppijale nähtavaid ülesandeid on automaatkontrollitavad. Neid ülesandeid saab lahendada nii mitu korda, kui soovitakse. On ka ülesandeid, kus saab oma tarbeks või hiljem õpetajale esitamiseks teha märkmeid või kirjutada nõutud tekst.
ÕPETAJALE
Kõiki kogumiku kirjalikke ülesandeid saab õpetaja kasutada teadmiste kontrolliks.
1. Teemakaardi põhjal arutleva teksti kirjutamine
Andke teemakaardi järgi ülevaade haridusmudelist ja kirjutage selle põhjal arutlev tekst teemal „Kas elukestev õppimine on vajadus või võimalus?”.

2. Lugemine ja arutlemine
Lugege, leidke oluline, täiendage ja arutlege teemal „Miks on elukestev õpe vajalik ning kas kooliajal õpitust piisab kogu eluks?”.

Varemal ajal õppisid inimesed kutseoskused selgeks noorelt õpipoisina ja täiendasid end meistrite juures seni, kuni saavutasid meistrioskused ning neile anti meistritunnistus. Praktilised oskused olid ametisaladus, mida kiivalt hoiti. Omandatud elukutset reeglina ei vahetatud. Teiste heade meistrite töid uuriti tähelepanelikult ning uusi nippe püüti võimaluse korral oma tööde juures loominguliselt rakendada.
Tänapäeval on juurdepääs uute toodete kohta käivale informatsioonile üha enam avatud ja veebipõhine. Õppijal on võimalik meistriga pidevalt kokku puutumata end iseseisvalt täiendada. Meie kaasaegne ühiskond koos kiiresti arenevate tehnoloogiatega on toonud vajaduse kogu elu jooksul pidevalt midagi uut juurde õppida, olemasolevaid oskusi täiendada ja vajadusel ka elukutset vahetada.
3. Teemakohaste sõnade kasutamine

Eelkooliealised lapsed käivad . Üheksaklassilise kohustusliku hariduse omandavad noored . Rahvaülikoolid on keskendunud läbiviimisele. Kursustekeskused korraldavad firmadele ka kohapeal. Hobikorras saab muusika-, kunsti- või tantsuoskust arendama minna . Formaalse ja mitteformaalse õppe temaatika ja eesmärgid on fikseeritud ja . Enamik inimesi kasutab täiendõpet uute teadmiste ja oskuste saamiseks, mõnele on aga tähtis ainult lõpetamise kohta saadav dokument: , või . Tasuta ja on alati suur tung. Unutasin end registreerimast . Koolituspäeval oli võimalus tutvuda ka ja õppekavadega. Viimased osavõtjad lahkusid alles hilja õhtul.
4. Teemakaardi ja visiooni koostamine
Koostage visioon „Mina ise elukestva õppijana”. Tehke teemakaart ja tutvustage seda.
5. Lühijutu kirjutamine
Tutvuge sõnavaraga. Täpsustage (küsige teistelt või vaadake sõnaraamatust) nende sõnade tähendust, mille puhul te pole tõlkes kindlad. Koostage lühijutt, kus kasutate 8−10 allpool toodud sõna.
õpe, õppe, õpet | e-õpe, täiendõpe, ümberõpe, väljaõpe, süvaõpe, kaugõpe, magistriõpe, arvutiõpe, õppekava, õpperühm, õppetöökoda, õppestuudio |
õppus, -e, -t | lahinguõppus, riviõppus, merepäästeõppus, esmaabiõppus, reostustõrjeõppus, evakuatsiooniõppus, päästeõppus, tuletõrjeõppus |
õpetus, -e, -t | ühiskonnaõpetus, kodanikuõpetus, usuõpetus, loodusõpetus, tarvitusõpetus, kasutamisõpetus, tööõpetus, õpetussõnad |
õppi/ma, -da, õpin | selgeks õppima, pähe õppima, juurde õppima, ümber õppima, järele õppima, tundma õppima, edasi õppima, välja õppima |
õpeta/ma, -da, -n | välja õpetama, lugema õpetama, tähti õpetama |
6. Sõnade põhjal teema leidmine
Missugusest ja kellele adresseeritud koolitusest võiks olla jutt, kui tutvustavas kavas esinevad järgmised sõnad või sõnaühendid:
- aju, primaarne mälu, püsimälu, õppimisoskus, meelde jätma, tahtejõudu rakendama, kinnistama
- atmosfäär, biosfäär, hüdrosfäär, kiirgus, kirjeldama, üldistama, oletama, põhjendama
- rakk, geen, DNA-proov, isend, katse, seisukoht, loetlema, kloonima, rakendama, välistama
- usk, kristlane, pagan, kirik, klooster, mošee, minarett, palee, vaimulik, preester, palvetama
- leibkond, koostöö, rahvastik, kihistumine, võrgustik, kooslus, tõrjutus, väärtus
- heliteos, sooloetteaste, looming, kaunikõlaline, klahvpill, jäljendama, muusikat tõlgendama, helistik, esitama
