-
Õppekomplektis on 107 peatükki ning 0 ülesannet, millest 0 on õpikus ja 0 ülesannetekogus.
-
Õppekomplekti tüüp
Õpetajaraamat -
Autorid
Helen Hiiemaa, Liisi Kasuk, Brit Peensoo (Õpiku ja töövihiku autorid Kersti Jankovski, Rein Kuresoo, Tiia Kuresoo) -
Aine
Loodusõpetus -
Klass
6. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011 -
Kuulub paketti
—
6. kl loodusõpetuse e-tund sisaldab:
* 105 ainetunni materjali;
* metoodiliselt mitmekesiste ja haaravate tundide näidisülesehitust;
* põhjalikku konspekti, sh taustainfot olulisemate mõistete ja nähtuste kohta;
* rohkelt illustratiivset materjali: videod, animatsioonid, helifailid, fotod, kaardid ja slaidid (heli- ja videomaterjal pärineb ERRi, Shutterstocki jt arhiividest);
* õppe diferentseerimiseks praktilisi töid, töölehti ning illustreeritud lisalugemistekste;
* õuesõppe-tunde ning rühmatöid koostöö harjutamiseks;
* ideid liikumismängudeks ja sirutuspausideks;
* lihtsate ja tunnis kergesti läbiviidavate katsete kirjeldusi koos vajaminevate vahendite nimekirjaga;
* kordamistunde, kontrolltööde vastuseid ja lisamaterjale nende kiirematele lahendajatele;
* tunnis lahendatavate töövihiku-ülesannete vastuseid;
* vaatamis-, kuulamis-, lugemis- ja osalemissoovitusi nii õpilastele kui ka õpetajatele;
* viiteid tunniga seonduvatele veebimaterjalidele (mängud, interaktiivsed kaardid jne);
* töökava, mida saab kohandada ja muuta.
NB! 2024/2025. õppeaastast ilmuvad kontrolltööd ainult paberkogumikuna. E-tunnist leiate kontrolltööde vastused.
Teemad: pinnamood ja pinnavormid, muld, aed ja põld, asula, mets, soo, loodusvarad, loodus- ja keskkonnakaitse
1. Ettevalmistuseks õpetajale
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 1.1. | Töökava |
2. Pinnamood ja pinnavormid
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 2.1. |
Maakoor koosneb kivimitest
Tasuta tutvumiseks! |
| 2.2. | Pinnamood ja pinnavormid kaardil |
| 2.3. | Praktilised tööd. Kivimid ja künka mudel |
| 2.4. | Eesti suuremad pinnavormid |
| 2.5. | Õppekäik. Kodukandi pinnamoega tutvumine |
| 2.6. | Mandrijää kujundas pinnamoe |
| 2.7. | Pinnamood ja inimene |
| 2.8. | Kordamine |
| 2.9. | Kontrolltöö nr 1 |
3. Muld
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 3.1. | Mulla teke ja areng |
| 3.2. | Õuetund. Mullakaeve |
| 3.3. | Mulla koostis |
| 3.4. | Praktilised tööd. Mulla koostis ja kihid |
| 3.5. | Muld elukeskkonnana |
| 3.6. | Mullaorganismid |
| 3.7. | Mullaelustik talvel |
| 3.8. | Vee liikumine mullas |
| 3.9. | Katsed |
| 3.10. | Mikroskoobitund |
| 3.11. | Kordamine |
| 3.12. | Kontrolltöö nr 2 |
4. Aed ja põld
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 4.1. | Aed ja põld elukeskkonnana |
| 4.2. | Õppekäik. Aed või põld |
| 4.3. | Kuidas sündisid põllud? |
| 4.4. | Põllud ja mullaviljakus |
| 4.5. | Põllutaimed |
| 4.6. | Põlluloomad |
| 4.7. | Viljapuu- ja köögiviljaaed |
| 4.8. | Ettekanded |
| 4.9. | Iluaed |
| 4.10. | Aialoomad |
| 4.11. | Umbrohud ja kahjurid |
| 4.12. | Kordamine. Aed ja põld |
| 4.13. | Kontrolltöö nr 3 |
5. Asula
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 5.1. | Asula kujutamine kaardil |
| 5.2. | Asustuse kujunemine |
| 5.3. | Linna areng |
| 5.4. | Elutingimused linnas |
| 5.5. | Rühmatöö. Tulevikulinna plaan |
| 5.6. | Taimed ja samblikud linnas |
| 5.7. | Õppekäik. Õhu puhtuse uurimine |
| 5.8. | Linnaloomad |
| 5.9. | Park on linna kõige elusam osa |
| 5.10. | Põgenemistuba. Asula |
| 5.11. | Kontrolltöö nr 4 |
6. Mets
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 6.1. | Elutingimused metsas |
| 6.2. | Eesti metsad |
| 6.3. | Metsarinded |
| 6.4. | Metsatüübid. Nõmme-, palu-, laane- ja salumets (1) |
| 6.5. | Metsatüübid. Nõmme-, palu-, laane- ja salumets (2) |
| 6.6. | Õuetund |
| 6.7. | Kordamine |
| 6.8. | Kontrolltöö nr 5 |
| 6.9. | Selgrootud ja linnud metsas |
| 6.10. | Praktilised tööd |
| 6.11. | Imetajad metsas |
| 6.12. | Õppekäik. Loomade tegutsemisjäljed metsas |
| 6.13. | Ettekanded Eesti imetajatest |
| 6.14. | Metsade tähtsus ja kasutamine. Metsatööstus |
| 6.15. | Metsade tähtsus ja kasutamine. Looduskaitse |
| 6.16. | Kordamine |
| 6.17. | Kontrolltöö nr 6 |
7. Soo
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 7.1. | Elutingimused soos |
| 7.2. | Kuidas soo tekib? |
| 7.3. | Soo areng. Madalsoo, siirdesoo, raba |
| 7.4. | Praktiline töö. Turbasambla veeimavus |
| 7.5. | Rabataimed |
| 7.6. | Plakati koostamine. Rabataimed |
| 7.7. | Raba loomastik |
| 7.8. | Plakati koostamine. Raba loomad |
| 7.9. | Soode tähtsus ja kasutamine |
| 7.10. | Soode kaitsmine ja taastamine |
| 7.11. | Sood ja sookaitsealad Eestis |
| 7.12. | Õppekäik. Raba |
| 7.13. | Kordamine |
| 7.14. | Kontrolltöö nr 7 |
8. Eesti loodusvarad
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 8.1. | Taastuvad ja taastumatud loodusvarad |
| 8.2. | Loodusvarad energiaallikana |
| 8.3. | Infootsing. Eesti energiaallikad |
| 8.4. | Eesti loodusvarad, nende kasutamine ja kaitse |
| 8.5. | Eesti maavarad |
| 8.6. | Rühmatööde arutelu ja esitlused |
| 8.7. | Õppekäik |
| 8.8. | Elektritarbimise uurimuse kokkuvõte |
| 8.9. | Kordamine |
| 8.10. | Kontrolltöö nr 8 |
| 8.11. | Õppekäik |
9. Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 9.1. | Inimese mõju keskkonnale. Elurikkuse vähenemine |
| 9.2. | Inimese mõju keskkonnale. Tarbimine |
| 9.3. | Kliimamuutused |
| 9.4. | Rollimäng kliimamuutuste kohta |
| 9.5. | Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis |
| 9.6. | Õppekäik |
| 9.7. | Eesti rahvuspargid |
| 9.8. | Niit kui Eesti kõige liigirikkam kooslus |
| 9.9. | Pärandkooslused ja nende kaitse |
| 9.10. | Rühmatöö. Igaühe looduskaitse |
| 9.11. | Õppekäik kaitsealale |
| 9.12. | Ettekanded. Kaitsealune liik või kaitseala |
| 9.13. | Kordamine |
| 9.14. | Kontrolltöö nr 9 |
10. Kordamine
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 10.1. | Õppekäik parki või haljasalale |
| 10.2. | Põgenemistuba. Õpetaja on tehisintellekt |
| 10.3. | Maastikumäng |
| 10.4. | Õuetund |
11. Lisad
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 11.1. | Impressum |