
Авторы
Liina MalvaАвторы сборника заданий
Liina MalvaИздатель
Входит в пакет

-
В учебном комплекте параграфов: 16 и заданий: 72, из которых в учебнике: 72 и в сборнике заданий: 0.
-
Авторы
Liina Malva -
Авторы сборника заданий
Liina Malva -
Предмет
Математика -
Класс
8 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Avita -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011, Государственная учебная программа 2023 -
Входит в пакет
Бесплатно
Oma abstraktse olemuse tõttu on algebra üheks teemaks, mis III kooliastmes õpilastele matemaatika omandamise raskeks teeb. Käesolevas kogumikus on ülesandeid kohandatud nii, et hulkliikmete teema omandamine oleks rohkematele õpilastele jõukohane.
Kogumik on sobilik: 1) uue teema õppimise alguses kõikidele õpilastele; 2) teema omandamiseks ja harjutamiseks õpilastele, kel esineb matemaatikas raskuseid.
Kogumikus olevad teemad ja nende järjekord on kooskõlas Avita 8. klassi põhiõpikuga. Neid kahte teost võib kasutada paralleelselt, üksteist täiendavalt.
Iga alateema algab lühikese teoreetilise sissejuhatusega, kus on konkreetselt välja toodud sammud, mida antud teema ülesannete lahendamisel kasutada. Lisaks on esitatud erinevaid näiteid, mida õpetaja võib enda arvamuse järgi õppimisel kasutada (näiteks näidete analüüsimise kaudu). Teooria osa sisaldab ka "Nähtamatu matemaatika" lõiku, kus on selgitatud, miks me vahel mingeid asju matemaatikas kirja ei pane, kuid tühjal kohal on siiski oma tähendus ja väärtus.
Alateema teoreetilisele osale järgnevad ülesanded. Ülesanded on disainitud nii, et õppimine toimuks samm-sammult osaoskuste kaudu. Lisaks on lihtsustatud arvandmeid, et teema omandamine ei takerduks liigselt arvutamisoskuse ja -kiiruse tõttu. Raskusaste tõuseb ülesannete sees olevate osaülesannete raames. Iga alateema lõppeb ühe või mitme ülesandega, kus õpilasel tuleb lahenduskäigus kõiki õpitud samme kasutada.
Kui märkate probleeme või vigu, võtke ühendust liina.malva@tlu.ee
---
Käesolevat lisamaterjali on teadusuuringute raames katsetanud nii eripedagoogid kui ka matemaatikaõpetajad. Vastavalt nende tagasisidele on materjali pidevalt täiendatud.
2022/2023 õppeaastal viidi läbi Delphi uuring, mille raames katsetasid ja andsid materjalile kahel korral tagasisidet kuus kogenud eripedagoogi. Antud uuringu kohta saab täpsemalt lugeda nendest allikatest:
Malva, L. (2023) Raudvara- ja töölehtede komplekti koostamine hulkliikmete teema käsitlemiseks matemaatika õpiabitunnis. Magistritöö.
Malva, L. & Kivirähk, T. (2023) Developing differentiated algebra worksheets for inclusive classroom. Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13).
2024/2025 õppeaastal viidi läbi diferentseeritud materjalide eksperimentaalne uuring, mille tulemused on hetkel publitseerimisel. Uuringus osales 18 matemaatikaõpetajat ja üle 300 õpilase.
1. Hulkliikmed
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. | Üksliige ja hulkliige |
1.2. | Hulkliikme korrastamine |
1.3. | Hulkliikme koondamine |
1.4. | Hulkliikmete liitmine |
1.5. | Hulkliikmete lahutamine |
1.6. | Tähtavaldise väärtuse arvutamine |
1.7. | Üksliikme korrutamine hulkliikmega |
1.8. | Hulkliikme jagamine üksliikmega |
1.9. | Hulkliikme tegurdamine |
1.10. | Hulkliikmete korrutamine |
2. Abivalemid
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Ruutude vahe valem |
2.2. | Ruutude vahe tegurdamine |
2.3. | Üksliikmete summa ruut |
2.4. | Üksliikmete vahe ruut |
2.5. | Kaksliikme ruut. Tegurdamine |
3. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Hulkliikmed. 8. klassi lisamaterjal (print PDF) |