Bioloogia 9. klassile

Autorid
Urmas Kokassaar, Külli Relve, Mati Martin, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje Loide
Ülesannetekogu autorid
Külli Relve, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje Loide
Väljaandja
Avita
Kuulub paketti
Tasuta
  • Õppekomplektis on 55 peatükki ning 947 ülesannet, millest 419 on õpikus ja 528 ülesannetekogus.
  • Autorid
    Urmas Kokassaar, Külli Relve, Mati Martin, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje Loide
  • Ülesannetekogu autorid
    Külli Relve, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje Loide
  • Aine
    Bioloogia
  • Klass
    9. klass
  • Teose keel
    Eesti keel
  • Väljaandja
    Avita
  • Õppekava
    Riiklik õppekava 2011
  • Kuulub paketti
    Tasuta

1. Elundkonnad, nahk, luud, lihased

Järg
Peatükk
1.1. Inimese keha üldehitus
1.2. Nahk katab ja kaitseb
1.3. Milline on luude koostis ja ehitus?
1.4. Luud ja nende ühendused
1.5. Lihased tagavad keha liikumise
1.6. Mõtle ja tegutse
1.7. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

2. Vereringe ja immuunsus

Järg
Peatükk
2.1. Süda paneb vere liikuma
2.2. Vereringe ja veresooned
2.3. Veri on vedel kude
2.4. Immuun­süsteem kaitseb organismi
2.5. Mõtle ja tegutse
2.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

3. Toitumine, seedimine, eritamine

Järg
Peatükk
3.1. Toit ja toitained
3.2. Tervislik toitumine ehk normaalne söömine
3.3. Seede­elundkonna ehitus ja talitlus
3.4. Erituselundid ja jääkainete eemaldamine
3.5. Mõtle ja tegutse
3.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

4. Hingamine ja talitluste regulatsioon

Järg
Peatükk
4.1. Hingamis­elundkond varustab keha hapnikuga
4.2. Sisenõre­näärmed eritavad hormoone
4.3. Närvisüsteemi ehitus
4.4. Kuidas närvisüsteem talitleb?
4.5. Mõtle ja tegutse
4.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

5. Infovahetus väliskeskkonnaga

Järg
Peatükk
5.1. Meeleelundid. Nägemiselund on silm
5.2. Kuidas me näeme?
5.3. Kõrv on kuulmis- ja tasakaalu­elund
5.4. Haistmine ja maitsmine
5.5. Mõtle ja tegutse
5.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

6. Paljunemine ja areng

Järg
Peatükk
6.1. Inimese sugu­elundkond
6.2. Viljastumisega algab uue organismi areng
6.3. Loodet ohustavad tegurid. Raseduse vältimine ja sugulisel teel levivad haigused
6.4. Inimene kui tervik
6.5. Mõtle ja tegutse
6.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

7. Pärilikkus ja muutlikkus

Järg
Peatükk
7.1. DNA, geenid ja kromosoomid
7.2. Soo määramine
7.3. Pärilik ja mittepärilik muutlikkus
7.4. Pärilikud haigused
7.5. Geneetiliselt muundatud organismid
7.6. Mõtle ja tegutse
7.7. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

8. Evolutsioon

Järg
Peatükk
8.1. Olelusvõitlus ja looduslik valik
8.2. Bioloogilise evolutsiooni tõendid
8.3. Elu tekkimine ja taime- ning loomariigi evolutsioon
8.4. Inimese evolutsioon
8.5. Mõtle ja tegutse
8.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

9. Lisad

Järg
Peatükk
9.1. Lisa. Inimese elundkonnad

10. Lisad

Järg
Peatükk
10.1. Mõisted
10.2. Impressum
10.3. Mõistete seletused
10.4. Hea teada