Bioloogia 9. klassile

Tekijät
Urmas Kokassaar, Külli Relve, Mati Martin, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje Loide
Tehtäväkokoelman tekijät
Külli Relve, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje Loide
Kustantamo
Avita
Kuuluu paketteihin
Ilmainen
  • Oppimateriaali sisältää 55 lukua ja 947 tehtävää, joista 419 sijaitsee kirjan luvuissa ja 528 opettajan tehtäväkokoelmassa.
  • Tekijät
    Urmas Kokassaar, Külli Relve, Mati Martin, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje Loide
  • Tehtäväkokoelman tekijät
    Külli Relve, Edith Maasik, Helina Reino, Mari Uudelt, Aiki Jõgeva, Helle Järvalt, Marje Loide
  • Aine
    Biologia
  • Luokka
    9. luokka
  • Teoksen kieli
    Viro
  • Kustantamo
    Avita
  • Opetussuunnitelma
    Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2011
  • Kuuluu paketteihin
    Ilmainen

1. Elundkonnad, nahk, luud, lihased

Kirjanmerkki
Luku
1.1. Inimese keha üldehitus
1.2. Nahk katab ja kaitseb
1.3. Milline on luude koostis ja ehitus?
1.4. Luud ja nende ühendused
1.5. Lihased tagavad keha liikumise
1.6. Mõtle ja tegutse
1.7. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

2. Vereringe ja immuunsus

Kirjanmerkki
Luku
2.1. Süda paneb vere liikuma
2.2. Vereringe ja veresooned
2.3. Veri on vedel kude
2.4. Immuun­süsteem kaitseb organismi
2.5. Mõtle ja tegutse
2.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

3. Toitumine, seedimine, eritamine

Kirjanmerkki
Luku
3.1. Toit ja toitained
3.2. Tervislik toitumine ehk normaalne söömine
3.3. Seede­elundkonna ehitus ja talitlus
3.4. Erituselundid ja jääkainete eemaldamine
3.5. Mõtle ja tegutse
3.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

4. Hingamine ja talitluste regulatsioon

Kirjanmerkki
Luku
4.1. Hingamis­elundkond varustab keha hapnikuga
4.2. Sisenõre­näärmed eritavad hormoone
4.3. Närvisüsteemi ehitus
4.4. Kuidas närvisüsteem talitleb?
4.5. Mõtle ja tegutse
4.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

5. Infovahetus väliskeskkonnaga

Kirjanmerkki
Luku
5.1. Meeleelundid. Nägemiselund on silm
5.2. Kuidas me näeme?
5.3. Kõrv on kuulmis- ja tasakaalu­elund
5.4. Haistmine ja maitsmine
5.5. Mõtle ja tegutse
5.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

6. Paljunemine ja areng

Kirjanmerkki
Luku
6.1. Inimese sugu­elundkond
6.2. Viljastumisega algab uue organismi areng
6.3. Loodet ohustavad tegurid. Raseduse vältimine ja sugulisel teel levivad haigused
6.4. Inimene kui tervik
6.5. Mõtle ja tegutse
6.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

7. Pärilikkus ja muutlikkus

Kirjanmerkki
Luku
7.1. DNA, geenid ja kromosoomid
7.2. Soo määramine
7.3. Pärilik ja mittepärilik muutlikkus
7.4. Pärilikud haigused
7.5. Geneetiliselt muundatud organismid
7.6. Mõtle ja tegutse
7.7. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

8. Evolutsioon

Kirjanmerkki
Luku
8.1. Olelusvõitlus ja looduslik valik
8.2. Bioloogilise evolutsiooni tõendid
8.3. Elu tekkimine ja taime- ning loomariigi evolutsioon
8.4. Inimese evolutsioon
8.5. Mõtle ja tegutse
8.6. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

9. Lisad

Kirjanmerkki
Luku
9.1. Lisa. Inimese elundkonnad

10. Lisad

Kirjanmerkki
Luku
10.1. Mõisted
10.2. Impressum
10.3. Mõistete seletused
10.4. Hea teada