Autorid
Mait Kõiv, Linda Kaljundi, Mati Laur, Tõnu Tannberg, Jaan Lahe (13. ptk)Ülesannetekogu autorid
Heidi RifkVäljaandja
Avita
Kuulub paketti
Ajalugu ja ühiskonnaõpetus gümnaasiumile õpetajale, Ajalugu ja ühiskonnaõpetus gümnaasiumile õpetajale 2025/26, Ajalugu ja ühiskonnaõpetus gümnaasiumile õpilasele, Ajalugu ja ühiskonnaõpetus gümnaasiumile õpilasele 2025/26, Erakasutaja 2024/25, Erakasutaja 2025/26, Õpilane 2024/25, Õpilane 2024/25 - SOODUSHIND!, Õpilane 2024/25 – isiklik, Õpilane 2024/25 isiklik: eesti ja venekeelne, Õpilane 2024/25: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26, Õpilane 2025/26 – isiklik, Õpilane 2025/26 SOODUSHIND, Õpilane 2025/26: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - isiklik, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - SOODUSHIND!
-
Õppekomplektis on 57 peatükki ning 548 ülesannet, millest 414 on õpikus ja 134 ülesannetekogus.
-
Autorid
Mait Kõiv, Linda Kaljundi, Mati Laur, Tõnu Tannberg, Jaan Lahe (13. ptk) -
Ülesannetekogu autorid
Heidi Rifk -
Aine
Ajalugu -
Klass
Gümnaasium -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011, Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
Ajalugu ja ühiskonnaõpetus gümnaasiumile õpetajale, Ajalugu ja ühiskonnaõpetus gümnaasiumile õpetajale 2025/26, Ajalugu ja ühiskonnaõpetus gümnaasiumile õpilasele, Ajalugu ja ühiskonnaõpetus gümnaasiumile õpilasele 2025/26, Erakasutaja 2024/25, Erakasutaja 2025/26, Õpilane 2024/25, Õpilane 2024/25 - SOODUSHIND!, Õpilane 2024/25 – isiklik, Õpilane 2024/25 isiklik: eesti ja venekeelne, Õpilane 2024/25: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26, Õpilane 2025/26 – isiklik, Õpilane 2025/26 SOODUSHIND, Õpilane 2025/26: eesti ja venekeelne, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - isiklik, Õpilane 2025/26: eesti- ja venekeelne - SOODUSHIND!
Gümnaasiumi ajalooõpik käsitleb teemasid alates vanaajast kuni uusaja lõpuni.
1. Vanaaeg
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 1.1. |
Vanaaeg
Tasuta tutvumiseks! |
| 1.2. | Kreeka polised ja demokraatia |
| 1.3. | Lähivaade. Kaasaegsed Kreeka poliste riigikorrast |
| 1.4. | Vana-Kreeka ühiskond, eluolu ja kultuur |
| 1.5. | Lähivaade. Dionüüsiad ja teater |
| 1.6. | Kreeklaste usk |
| 1.7. | Lähivaade. Olümpiamängud ja teised võistlusmängud |
| 1.8. | Filosoofia ja teadus |
| 1.9. | Hellenismiajastu |
| 1.10. | Kordamine |
| 1.11. | Itaalia rahvad. Rooma riigi teke |
| 1.12. | Rooma vabariik. Ühiskond ja riigikord |
| 1.13. | Rooma keisririik |
| 1.14. | Roomlaste eluolu ja kultuur |
| 1.15. | Lähivaade. Linnad ja ehituskunst |
| 1.16. | Religioon. Ristiusu teke |
| 1.17. | Hiline keisririik ja ristiusu võidukäik |
| 1.18. | Kordamine |
2. Keskaeg
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 2.1. | Keskaeg |
| 2.2. | Bütsants |
| 2.3. | Islami kujunemine ja levik. Araabia maade kultuur |
| 2.4. | Keskaegse Euroopa sünd |
| 2.5. | Lähivaade. Karolingide renessanss |
| 2.6. | Keskaegse Euroopa valitsemine |
| 2.7. | Lähivaade. Rüütlimaailm |
| 2.8. | Elu maal ja linnas |
| 2.9. | Lähivaade. Naine keskaegses linnas |
| 2.10. | Usk, kirik ja ühiskond |
| 2.11. | Lähivaade. Pühakud |
| 2.12. | Kristliku Euroopa ekspansioon: vallutused ja ristisõjad |
| 2.13. | Lähivaade. Euroopa laienemine: koloniseerimine ja kultuurivahetus |
| 2.14. | Kirjakultuur ja haridus keskajal |
| 2.15. | Lähivaade. Skolastika |
| 2.16. | Kordamine |
3. Uusaeg
4. Lisad
Järg |
Peatükk |
|---|---|
| 4.1. | Impressum |
| 4.2. | Sõnaseletused |
| 4.3. | Mõisted |