Eesti keel 7. klassile. 2023 ÕK

Autorid
Priit Ratassepp, Terje VarulÜlesannetekogu autorid
Priit Ratassepp, Merilin Aruvee, Terje Varul, Maire Aher, Katrin PuikVäljaandja

-
Õppekomplektis on 39 peatükki ja õpetaja ülesannetekogus 117 ülesannet.
-
Autorid
Priit Ratassepp, Terje Varul -
Ülesannetekogu autorid
Priit Ratassepp, Merilin Aruvee, Terje Varul, Maire Aher, Katrin Puik -
Aine
Eesti keel -
Klass
7. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
Õpik valmib õppeaasta jooksul.
Õpikus vahelduvad keeleõpetuse teemad tekstiõpetuse peatükkidega, kuid teksti- ja keeleõpetuse seoseid on tihendatud. Palju tähelepanu pööratakse keele funktsionaalse kasutamise oskusele erinevates suhtlussituatsioonides. Kus vähegi võimalik, tegeldakse sõnastusküsimustega ning juhitakse tähelepanu eri tekstiliikide keelekasutusele. Grammatika õpetamisel peetakse silmas teksti koostamise ja vastuvõtu oskuste arendamist.
Tekstiõpetuse osas on tähelepanu keskmes ajakirjandustekstid. Peale selle käsitletakse kirja ja e-kirja koostamist, fakti ja arvamuse eristamist, sõna ja pildi peatükis vaadeldakse sõna ja pildi koostoimet ning interpreteerimist. Iga peatüki lõpus on peatüki teemasid kokkuvõttev töö, grammatikapeatükkide lõpus ka tund, kus saab harjutada kontrolltööks.
Harjutuste valikus on esindatud on erinevad ülesandetüübid alates lünkharjutusest kuni ulatuslike projektitöödeni. Vähem on kontekstivabasid harjutusi, kus tegeldakse üksiksõnadega väljaspool teksti. Lisatud on sobivad ja ebasobivad näitelaused ja -tekstid, mille hulgast õpilane valib õige.
Tekstide ja katkendite valikul on keskseks põhimõtteks olnud selge ülesehitus, eakohasus ja teemade olulisus. Tekstide kaudu tegeldakse ka väärtuskasvatusega, osa tekste annab lisateavet keele või eesti kirjakeele ajaloo kohta. Tekstid on pärit ilu- ja teabekirjandusest, meediast, on ka spetsiaalselt õpiku jaoks loodud tekste.
1. Sõnadega ja sõnadeta
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. |
Sõnadeta sõnumid
Tasuta tutvumiseks! |
1.2. | Sõnad keeles |
1.3. | Värvikad murdesõnad |
1.4. | Ilusad ja kaunid sünonüümid |
1.5. | Sõnastus sõltub olukorrast |
1.6. | Kokkuvõte I. Uurime keelekasutust |
1.7. | Harjuta kontrolltööks I |
2. Kiri ja kuulutus
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Kirja kirjutamine |
2.2. | E-kiri |
2.3. | Teade ja kuulutus |
2.4. | Kokkuvõte II. Kuulutuse ja kirja kirjutamine |
3. Sõnaliigid
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Sõnade liigitamine |
3.2. | Pöördsõnad |
3.3. | Käändsõnad |
3.4. | Muutumatud sõnad |
3.5. | Kokkuvõte III. Uurime sõnaliike |
3.6. | Harjuta kontrolltööks II |
4. Kirjeldus ja iseloomustus
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Kirjeldus |
4.2. | Iseloomustus |
4.3. | Kokkuvõte IV. Iseloomu uurimine ja enda võrdlemine tegelasega |
5. Häälikud, silp ja välde
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Häälikutest sõnad |
5.2. | Silp ja silbituum |
5.3. | Sõna rõhk ja välde |
5.4. | Kokkuvõte V. Sõna- ja häälikumängud |
5.5. | Harjuta kontrolltööks III |
6. Sõna ja pilt
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Pilt teksti täiendamas |
6.2. | Pildi lugemine ja tõlgendamine |
6.3. | Kokkuvõte VI. Isiklik maailmakaart ja lugu fotol |
7. Astmevaheldus
Järg |
Peatükk |
---|---|
7.1. | Mis on astmevaheldus? |
7.2. | Käändsõna laadivaheldus |
7.3. | Käändsõna vältevaheldus |
7.4. | Tegusõna laadi- ja vältevaheldus |
7.5. | Kokkuvõte VII. Astmevaheldus uutes sõnades |
7.6. | Harjuta kontrolltööks IV |
8. Jutustav tekst
Järg |
Peatükk |
---|---|
8.1. | Jutu sündmustik ja ülesehitus |
8.2. | Kokkuvõte VIII. Jutu kirjutamine ja analüüs |
9. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
9.1. | Impressum |
9.2. | Mõisted |
9.3. | Sõnaseletused |